بلاگ دکور دیواردکور دیوار

اجرا کاغذ دیواری اتاق، اتاق خواب و اتاق کودک، نوزاد| ارائه عکس و قیمت کاغذ دیواری

کاغذ دیواری اتاق

اجرای انواع کاغذ دیواری در طرح و مدل های مختلف
فروش کاغذ دیواری – نصب کاغذ دیواری
انواع کاغذ دیواری اتاق

کاغذ دیواری کودک – کاغذ دیواری اتاق خواب – کاغذ دیواری اتاق نوزاد
کاغذ دیواری اتاق بچه – کاغذ دیواری اتاق کودک

کاغذ دیواری ایرانی – دکوراسیون کاغذ دیواری
کاغذ دیواری قابل شستشو

قیمت کاغذ دیواری – کاتالوگ کاغذ دیواری

مدلها و طرحهای کاغذ دیواری – آلبوم و عکس کاغذ دیواری
کاغذ دیواری اتاق – کاغذ دیواری منزل

برای ارائه رایگان کاتالوگ کاغذ دیواری و مشاوره رایگان کافیست با ما تماس بگیرید

انواع کاغذ دیواری:

کاغذ دیواری در مدل های

مدل آیدی – تاپ دکور و …

AIDI wallpaper – TOPDECOR wallpaper

……

چرا کاغذ دیواری؟

ممکن است این سوال وجود داشته باشد که اگر انتخاب و نصب کاغذ دیواری سخت و پر از دردسر است، چرا باید از آن استفاده کرد؟ چرا به جای آن از رنگ‌آمیزی برای دیوارها استفاده نکنیم؟ در جواب باید بگوییم یکی از مهم‌ترین دلایل استفاده از کاغذ دیواری این است که طرح‌ها و رنگ‌هایی که به وسیله کاغذ دیواری می‌توان روی دیوار به وجود آورد، در حقیقت با نقاشی دیوارها غیرممکن است.

رنگ‌آمیزی دیوارها کاری بسیار عالی و ایده‌آل است، اما به شرطی که تمایل به تک‌رنگ بودن دیوارها داشته باشید یا بخواهید از دو رنگ متفاوت با هم، اما ساده برای دیوار‌های مجاور استفاده کنید. اما اگر تمایل دارید طرح و نقشی خاص را با جلوه‌ای جذاب و متمایز بر دیوار داشته باشید یا منظره‌ای دیدنی را روی دیوار خانه خود ایجاد کنید، تنها راه، استفاده از کاغذ دیواری است؛ زیرا در صورتی که شما در زمینه هنر طراحی و نقاشی توانایی خوبی نداشته باشید، ایجاد طرح و نقش زیبا روی دیوار، مطمئنا از توان شما خارج خواهد بود، بنابراین اینجاست که کاغذ دیواری بهترین گزینه برای دکوراسیون است.

کاغذ دیواری را می‌توان به نحوه‌های مختلف روی دیوارهای یک فضا نصب کرد. برای مثال می‌توان تمام دیوارها را با یک مدل کاغذ دیواری پوشش داد یا برای برجسته کردن نقطه کانونی، تنها یک دیوار اتاق را کاغذ دیواری کرد؛ هم‌چنین می‌توان برای هر دیوار، از کاغذ دیواری با طرح‌های متفاوت استفاده کرد.

هم‌چنین می‌توانید تنها نیمه پایینی دیوار را کاغذ کنید و نیمه فوقانی را با رنگی هماهنگ و مناسب رنگ‌آمیزی کنید؛ یا بالعکس، نیمه پایینی را با کاغذ دیواری طرح‌دار و نیمه فوقانی را با کاغذ دیواری ساده و با رنگی متناسب بپوشانید.

از طرف دیگر؛ در جاهایی که رنگ‌آمیزی دیوارها نمی‌تواند جلوه مطلوب و مورد نظر شما را به وجود آورد، می‌توان از کاغذ دیواری استفاده کرد. برای مثال، اگر دیوارهای خانه شما فرمی نازیبا و بد دارند می‌توان از کاغذ دیواری برای پوشاندن عیوب دیوار بهره گرفت. همچنین دیوارهای پوشیده شده با کاغذ دیواری‌های مرغوب خیلی سریع‌تر و آسان‌تر از دیوارهای رنگ شده تمیز می‌شوند. بنابراین کاغذ دیواری برای فضاهایی که دیوارهایش زود به زود نیاز به تمیز کردن دارند، مانند آشپزخانه یا اتاق کودک، گزینه مناسب‌تری است.

قیمت کاغذ دیواری:

کاغذ دیواری ایرانی 25000 تومان به بالا

کاغذ دیواری خارجی 40000 تومان به بالا (هر رول)

با کاغذ دیواری گلدار اتاق را متحول کنید

چه راهی بهتر از اینکه با پر گل کردن خانه به استقبال تابستان بروید البته نه گل‌های طبیعی یا گل‌های مصنوعی بلکه گل‌هایی که اتاق شما را احاطه کنند؛ کاغذ دیواری‌های گل‌دار می‌توانند این خواسته را محقق کنند؛ این کاغذها پویایی زیادی را برای اتاق‌تان به همراه می‌آورند و فضا را آکنده از سرزندگی می‌کنند.

اگر مبلمان ساده دارید

ابتدا به رنگ‌هاي موجود، نوع كف‌پوش و سبك دكوراسيون خانه خود و وسايل و مبلمان موجود در دكوراسيون خانه‌تان توجه و تعيين كنيد كه در اصل آنها داراي چه سبك و جلوه‌اي هستند؛ سپس به دنبال كاغذ ديواري متناسب با همان سبك برويد. يك كاغذ ديواري ناهماهنگ با سبك دكوراسيون، مي‌تواند جلوه كل دكوراسيون را تخريب كند. براي مثال، اگر کفپوش و مبلمان ساده‌ای دارید سراغ کاغذهای طرح‌دار بروید و در نهایت هم می‌توانید با توجه به کاغذ دیواری وسایل جزئی همرنگ آن تهیه کنید مثل کوسن یا آباژور یا…

الزاما مجبور نیستید برای همه دیوارها تنها از یك نوع طرح استفاده کنید. تركیب و تطبیق طرح‌ها برای دیوارهای مختلف می‌تواند پویایی كاملا جدیدی در اتاق ایجاد كند. تركیب طرح‌های راه راه و گلدار هم‌رنگ با هم خیلی خوب جواب می‌دهد. كاغذدیواری‌های طرحدار با رنگ روشن را می‌توان با مبلمان تك‌رنگ كه رنگ تندی دارد، ست کرد. اگر تعداد ست‌های مبلمان با رنگ روشن خیلی زیاد است برای ایجاد هماهنگي در دكور از یك صندلی استفاده کنید. همچنین می‌توان فقط دیوار اصلی اتاق را كاغذ دیواری كرد چرا‌كه برای فضای كل اتاق بسیار خوب است و علاوه بر اضافه كردن طرح و رنگ، تزیین اتاق را آسان‌تر می‌کند.

اگر طرح‌‌های شلوغ زود شما را خسته می‌کنند توصیه می‌کنیم که سراغ طرح‌‌های گلدار خیلی ساده بروید که اتاق را با جلب توجه کمتری دلپذیر می‌کنند و چشم‌ها دیرتر خسته و آزرده می‌شوند، علاوه بر اینها در طرح‌های ساده‌تر رنگ کمتری به کار رفته‌ و هماهنگ کردن آنها نیز با دیگر وسایل راحت‌‌تر است و می‌توانید وسایل طرح‌دار دیگر را هم وارد اتاق کنید تا تنوع بیشتری به اتاق دهید.

گل‌ها شما را بیدار می‌کنند

هیچ چیز شیرین‌تر از خوابیدن در یک اتاق پرگل نیست؛ اتاقی که صبح‌ها چشم بر گل‌ها باز کرد؛ اما می‌گویند در اتاق خواب گل و گیاه برگدار نگذارید چرا که شب‌‌ها برگ‌های گیاه اکسیژن هوا را می‌گیرند و دی‌اکسیدکربن می‌دهند؛ بنابراین ممکن است در تنفس اختلالاتی به وجود آید؛ اما می‌توانید با یک کاغذ دیواری گلدار؛ اتاق را مملو از گل کنید؛کافی است با توجه به رنگ‌های اتاق یعنی سرویس چوب، روتختی و… رنگ‌ گل‌های کاغذ دیواری را انتخاب کنید و بعد تنها یکی از دیوارها را بپوشانید؛ یادتان باشد هر قدر گل‌ها و برگ‌های روی کاغذ دیواری حالتی طبیعی‌تر داشته باشد، برای اتاق خواب جلوه بیشتری خواهد داشت.

با رنگ، اندازه ظاهری اتاق را تغییر دهید

مانند طرح، رنگ كاغذ دیواری هم بسیار مهم است. اگر می‌خواهید اتاق كوچك‌تر دیده نشود، در انتخاب رنگ دقت به خرج دهید. كاغذدیواری‌های چند رنگ جزییات بیشتری به دكور اضافه می‌كند، در صورتی كه در كاغذ دیواری تك‌رنگ این طور نیست. بهتر است مبلمان را از رنگ مخالف آن رنگ یا یك رنگ تیره انتخاب کرد تا موجب رعایت توازن در دكور شود. یادتان باشد كاغذ ديواري را مي‌توان به گونه‌هاي مختلف روي ديوارهاي يك فضا نصب كرد. براي مثال مي‌توان تمام ديوارها را با يك مدل كاغذ ديواري پوشش داد یا براي برجسته كردن نقطه كانوني، تنها يك ديوار اتاق را كاغذ ديواري كرد.

پرده گلدار هم انتخاب خوبی است

اگر اتاق شما دیواری مناسب برای کاغذ دیواری گلدار ندارد یا هنوز شرايطش را ندارید که روی یکی از دیوارها را با کاغذ دیواری گلدار بپوشانید می‌‌توانید سراغ پرده گلدار بروید؛ پرده‌ای با گل‌های نسبتا درشت که با رنگ‌های موجود در دکور اتاق هماهنگی داشته باشد.مثلا اگر گل‌های مبل با گل‌های پرده هماهنگ باشد، اتاق جلوه‌ای خاص پیدا می‌کند؛ یادتان نرود که وقتی پرده گلدار باشد، باید کفپوش و دیوارها کاملا ساده باشند تا اتاق شلوغ نشود.

————-

نحوه تزیین دیوار با کاغذ دیواری های گلدار

كاغذ دیواری ها طرحهای و رنگهای بسیار متفاوتی دارند بنابراین به هنگام انتخاب رنگ و طرح می بایست اندازه های فضایی كه می خواهید از این كاغذ دیواریها استفاده نمایید را مد نظر قرار دهید.

هر چه اتاق كوچكتر باشد می بایست از كاغذ دیواریهایی كه طرحهای ظریف تری دارند استفاده كرد. تركیب رنگ و طرح به ایجاد یك دكور جالب و منحصر به فرد كمك شایانی می كند .

كاغذ دیواریهای طرحدار و گلدار پویایی زیادی برای محیط به ارمغان می آورد و هم چنین فضا را آكنده از سرزندگی و تزیین می كند .

البته كار تزیین با این نوع كاغذ دیواریها بسیار سخت است چرا كه جزییات بیشتری دارند . البته این موضوع به معنای آن نیست كه مابقی دكور می بایست ساده و معمولی باشند .

انتخاب طرح كاغذ دیواری

طرح كاغذ دیواری را می بایست با توجه به اندازه اتاق انتخاب نمود . طرحهای شلوغ باعث كوچكتر و شلوغتر دیده شدن فضای اتاق می گردند .

بنابراین در صورت كمبود فضا در اتاق بهتر است از كاغذ دیواری های تك رنگ بافت دار یا آنهایی كه طرحهای ظریفتری دارند استفاده نمایید . در صورتی كه اتاق به اندازه كافی بزرگ است برای ایجاد یك دكور منحصر به فرد از هر نوع طرحی می توان استفاده نمود .

انتخاب رنگ

به مانند طرح رنگ كاغذ دیواری هم بسیار مهم است . اگر می خواهید اتاق كوچك تر دیده نشود در انتخاب رنگ دقت به خرج دهید .

كاغذ دیواری های چند رنگ جزییات بیشتری به دكور اضافه می كند، در صورتی كه در كاغذ دیواری تك رنگ این طور نیستند. بهتر است مبلمان را از رنگ مخالف آن رنگ یا یك رنگ تیره انتخاب نمود تا موجب رعایت توازن در دكور گردد .

تركیب و تطبیق طرحها

الزاماً مجبور نیستید برای همه دیوارها تنها از یك نوع طرح استفاده نمایید . ترکیب و تطبیق طرحها برای دیوارهای مختلف می تواند پویایی كاملاً جدیدی در اتاق ایجاد كند .

ترکیب طرحهای راه راه و گلدار هم رنگ با هم خیلی خوب جواب می دهد . كاغذ دیواری های طرحدار با رنگ روشن را می توان با مبلمان تك رنگ كه رنگ تندی دارد ست نمود .

اگر تعداد ست های مبلمان با رنگ روشن خیلی زیاد است برای ایجاد آهنگ در دكور از یك صندلی استفاده نمایید .

هم چنین می توان تنها دیوار اصلی اتاق را كاغذ دیواری كرد چرا كه برای فضای كل اتاق بسیار خوب است زیرا كه علاوه بر اضافه كردن طرح و رنگ تزیین اتاق را آسانتر می سازد .

یکی از بهترین روش‌ها برای ایجاد‌ تغییرات کلی د‌ر خانه، عوض کرد‌ن چهره د‌یوارهاست. هر روشی را که برای این کار انتخاب می‌کنید‌، باید‌ پیش از شروع کار، د‌یوارها را به خوبی آماد‌ه کنید‌.

تابلوها، قفسه‌ها و تمام د‌یوارکوب‌ها را از د‌یوار جد‌ا کنید‌. مبل‌ها را تا حد‌ ممکن از اتاق خارج یا د‌ر وسط اتاق متمرکز کنید‌. برای محافظت از آنها می‌توانید‌ از نایلون یا روزنامه و یا ورقه‌های آلومینیومی استفاد‌ه کنید‌. کف اتاق و پایین د‌یوار را تا حد‌ سنگ قرنیز به خوبی بپوشانید‌. د‌ر این کار د‌قت زیاد‌ی به خرج د‌هید‌ تا د‌ر پایان کار زحمت کمتری برای تمیز کرد‌ن د‌اشته باشید‌. روزنامه‌ها یا ورقه‌های آلومینیومی را به خوبی محکم کنید‌ تا د‌ر حین کار بلند‌ نشوند‌. با حوصله و د‌قت، کلید‌ها و پریزهای برق و د‌ورتاد‌ور سطح سقف را به خوبی بپوشانید‌ تا د‌ر اثر پاشید‌ه شد‌ن رنگ به آن نقاط، سقف کثیف نشود‌.

ترمیم د‌یوار

ترک‌ها و کند‌ه‌شد‌گی‌های د‌یوار را با گچ بگیرید‌ و مراقب باشید‌ که خوب خشک شوند‌، چون اگر گچ د‌یوار هنوز خشک نشد‌ه باشد‌ و شما شروع به کار کنید‌، به آن آسیب می‌رسانید‌ و مجبورید‌ د‌وباره گچ‌کاری کنید‌. د‌یوارهای ترمیم شد‌ه را با کاغذ سمباد‌ه صاف کنید‌. پیش از سمباد‌ه‌کشی د‌یوارها، آن‌ها را با د‌ستمال یا کهنه گرد‌گیری به خوبی پاک کنید‌.

د‌یوارها باید‌ تمیز، بد‌ون چربی و صاف باشند‌. اگر د‌یوار اتاق با کاغذ د‌یواری پوشاند‌ه شد‌ه است و کاغذ د‌یواری نو و سالم است، تنها با یک د‌ستمال مرطوب سطح آن را پاک کنید‌. د‌ر قسمت‌هایی که کاغذ د‌یواری از د‌یوار جد‌ا شد‌ه، آن را با سریش بچسبانید‌. اما اگر کاغذ د‌یواری‌ها خراب و کهنه‌اند‌، باید‌ آنها را کاملاً از د‌یوار جد‌ا کرد‌ه و د‌ور بیند‌ازید‌. اگر بر روی سطح زیر کار شما روش خاصی به کار رفته یا رنگ ویژه‌ای به آن زد‌ه شد‌ه است، بهتر است با یک نقاش متخصص این کار مشورت کنید‌ تا رنگ و روش نقاشی د‌رست را به شما معرفی کند‌.

نکته مهم: قبل از انجام هر کار، یک نقطه د‌ور از د‌ید‌ بر روی د‌یوار را د‌ر نظر بگیرید‌ و روش نقاشی خود‌ را بر روی آن آزمایش کنید‌. د‌ر صورت مقبول بود‌ن کار، می‌توانید‌ آن را بر روی تمام سطوح د‌یوارها پیاد‌ه کنید‌.

—————–

کندن و جدا نمودن انواع کاغذ دیواری از روی دیوار

شاید برای شما پیش آمده باشد که کاغذ دیواری محیط کار یا زندگیتان در نظر شما جلوه قبل را نداشته و یا به اصطلاح از مد افتاده و بخواهید طرح و رنگ دیگری از کاغذ دیواری یا سایر پوشش های دکوراتیو را مورد استفاده قرار داده و نصب نمایید در این صورت پیشنهاد می شود قبل از هر کاری ابتدا وسایل و اثاثیه داخلی را از اتاق خارج و یا در وسط اتاق جمع نمایید بطوری که بتوانید آزادانه در کناره دیوار حرکت کنید در ادامه می توانید با کمی حوصله مراحل زیر را اجرا نمایید :

● از آنجا که معمولا حلال چسب کاغذ دیواری آب می باشد در اولین قدم می توانید توسط یک تکه اسفنج آغشته به محلول پاک کننده و یا مخلوط پودر لباس شویی و آب گرم ٬ کاغذ دیواری را مرطوب نمایید در این مرحله می توانید از بخارشو نیز استفاده نمایید تا چسب کاغذ کاملا شل شود .

● در قدم بعدی با استفاده از یک کاردک کاغذ خیس خورده را از روی دیوار جدا نمایید در این بین ٬ نقاطی از کاغذ که هنوز از دیوار جدا نشده اند را مجددا خیس نمایید تا مشکلی جهت جدا نمودن کاغذ نداشته باشید .

البته باید توجه داشته باشید که کاغذهای دیواری چند لایه و همچنین کاغذهای دیواری قابل شستشو که با لایه ای از ونیل پوشش داده شده اند به راحتی خیس نخورده و محلول پاک کننده به پشت کاغذ نفوذ نخواهد کرد که درنتیجه جدا نمودن کاغذ از دیوار سختتر خواهد شد لذا توصیه می شود در این موارد سطح کاغذ را بطور متناوب خراش داده تا آب و حلال براحتی به پشت کاغذ نفوذ کند علاوه بر این می توانید جهت بلند نمودن کاغذ از روی سطح دیوار توسط کاردک ٬ از لبه های رول نصب شده شروع به جداسازی نمایید .

—————————

یک جایگزین بسیار خوب برای رنگ سقف خانه ها، کاغذ دیواری سقفی است. کاغذ دیواری سقفی معمولا به رنگ سفید گچی است و طرح های برجسته ای دارد که نقش و نگار ملایم، ولی زیبایی را در خود جای داده است. نصب کاغذ دیواری سقفی به مراتب ساده تر از رنگ کردن سقف است و به سرعت و بدون جابجایی لوازم اتاق انجام می شود.

کاغذ دیواری سقفی به گونه ای طراحی شده است که سقف اتاق را بلندتر نشان می دهد، بدون بو است و عایق گرما، صدا و رطوبت است. جنس کاغذ دیواری سقفی معمولا ضخیم تر از کاغذ دیواری معمولی است.

شرکت Cosmos کاغذ دیواری های سقفی مدرنی را که با سایر کاغذ دیواری های کاسموس هماهنگی دارد، تولید کرده و به بازار عرضه کرده است. کاغذ دیواری های سقفی برند کاسموس جلوه ای دو چندان به خانه می دهد و خانه لوکس و شیک می کند.

———————-

کاربری کاغذ دیواری

در مورد بسیاری از مسایل دکوراسیون راه حل قطعی ، پوشش دیواری مناسب است .اگر دیوارها آسیب دیده اند و باید آثار آسیب را مخفی کرد ،یا اینکه می خواهیم اتاق کسالت باری به چشم جالب بیاید لازم است ،کانون تمرکزی طراحی شده ، به اتاق اضافه شود ، اگر می خواهید خطوط و بافتهای خشن یا نامتعارف عناصر معماری اتاق را نرم و ملایم و عادی جلوه دهید ،و سرانجام اگر مانده اید با چهار دیواری خانه و دفتر خود چه کنید تا آرایشی متشخص و بیانگر داشته باشد ، راه چاره همه اینها و مشکلاتی از این دست در پوشش دیوار نهفته است که با استفاده از یک کاغذ دیواری زیبا حسی جدید و مقاومتی بالا را به دیوارهای خانه و یا محل کار خود ببخشید

از نقش های گلدار ظریف تا نقش های بی پروای هندسی ،از سادگی راه راه تا طرح های هنری با پرداخت هایی که طرح و جنس و بافت ویژه ای را تقلید می کند همه و همه امکانات و گزینه هایی است که در اختیار شماست .به این ترتیب مشکل این نیست که چگونه به نتیجه دلخواه برسید، بلکه بیشتر این است که چطور از میان این همه انتخاب ،انگشت روی گزینه نهایی بگذارید که شما را به مقصود خواهد رساند . به رنگها و نقش هایی که شخصا می پسندید فکر کنید و نیز به اهدافی که از دکوراسیون دنبال می کنید .

نصب کاغذ دیواری اتاق و دیوار

توجه به جزییات در کیفیت نصب پوش دیوار تاثیر زیادی خواهد داشت

پس درهر مرحله با تانی عمل کنید.

در بسیاری از موارد ،یک توپ کاغذ دیواری ،(یعنی کمی بیش از 3/5 متر مربع ) کاغذ دارد .ولی با احتساب بریده و نیز ضایعاتی ناشی از جور کردن نقش کاغذ ،یک توپ کاغذ دیوارای اغلب بیش از 2/8 متر مربع را نمی پوشاند .برای محاسبه ی تعداد توپ های که لازم خواهید داشت

طول دیوار ها را اندازه گیری کنید،این اندازه را در ارتفاع دیوار ضرب کنید .

از این حاصل ضرب مساحت پنجره ها و در ها و دریچه های دیگر را کم کنید .

حاصل را بر 2/8 درسیستم متریک تقسیم کنید.

اگر مساحت کاغذ دیواری روی هر توپ مقدار استاندارد حدود 3/5 متر مربع می باشد ،لازم است که در محاسبات خو طبق عوامل موجود تغییراتی بدهید.

فروشنده می تواند شما را راهنمایی کند تا براورد خود را به رقم دقیق تری برسانید .عاقلانه این است که به لحاظ اشتباهاتی که ممکن است در محاسبات و اندازه گیری پیش آید و نیز به منظور وصله کردن های که بعد از نصب وجود دارد، همیشه یک توپ اضافی هم بخرید . هنگامی که سفارش خود را دریافت می کنید مطمئن شوید که رنگ همه ی توپ ها یکسان است.

آماده سازی دیوارها و اتاق جهت کاغذ دیواری

برای اینکه کاغذ دیواری به خوبی به دیوار بچسبد، ابتدا دیوار ها را بشویید تا چربی و دودی آن پاک شود یا به دقت سمباده بزنید .

پوشش قبلی را در صورتی که از جنس وینیل است یا اگر پوشش جدید از وینیل است ،از دیوار بکنید .اگر پوشش جدید از جنس کاغذ است ، می توانید کاغذ دیوارغیر وینیل قبلی را نکنید ، مشروط بر اینکه کاغذ قبلی همچنان چسبندگی خود را حفظ کند و لبه های دو کاغذ همچنان چسبندگی خود را حفظ کند و لبه های دو کاغذ روی هم قرار نگیرند .پیش از چسباندن ،سطحی را که باید پوشانده شود با چسب مخصوص زیر سازی کنید.

برای آماده سازی دیوار ، اگر رنگ دیوار روغنی یا نیمه براق است ، سطح دیوار را با کاغذ سمباده ،زبر و خش دار کنید ، با اضافه کردن ملح به چسب محلول در آب که در واقع هم برای بالا بردن غلظت آن و هم در حکم بتونه است ، می توانید سطح مورد نظر رازیر سازی کنید .پیش از نصب کاغذ دیواری روی دیواری که تازه رنگ خورده یا گچ کاری شده است ،یک هفته صبر کنید ، باید یک دور دیوار را بتونه ،زیر سازی ((sizing کنید.دیوار چوبی رنگ شده را باید قبلا با رنگ ستری روغنی پوشانده و 24صبر کرده تا خشک شود .نا صافی یا سوراخ های روی دیوار ها را درست همانگونه که در رنگ کاری معمل است ،بتونه کنید ، رویه ی تزئینات چوبی و گچبری ها را رنگ بزنید و بگذارید تا خشک شود.

شروع به کار

نخستین کار برنامه ریزی برای تطبیق نقش ها ،جور کردن و به هم انداختن نقش کاغذ دیواری است،یا بهتر بگوییم بر نامه ریزی در این مورد که عدم انطباق در کدام نقطه از دیوار کمتر به چشم می آید .بروز خطای عدم انطباق نقش،اجتناب ناپذیر است ،چرا که وقتی به آخرین تکه کاغذ دیواری می رسیم ،اغلب مجبور می شویم آن را تا سر اولین تکه کاغذ یواری کوتاه کنیم .برای اینکه تاثیر این خطا به حداقل برسد ،همیشه کار را از جایی که دید کمتری دارد شروع کنید .برای نمونه از زاویه دیوار و یا کنار در یا پنجره ،یعنی جایی که نقش ناجور ،امتداد کوتاه تری _حتی تنها چندین سانتیمتر _از ارتفاع دیوار را می پوشاند.

اینک آماده هستید که اولین تکه رابچسبانید .اولین تکه بیشترین اهمیت را دارد زیرا با نصف آن ، تکلیف تکه های بعدی تعیین می شود .اگر تکه ی اول کاملا عمودی قرار نگیرد ،باقی تکه ها از تراز خارج خواهند شد و خطای اولیه بیشتر و بیشتر به چشم خواهد آمد .برای ایجاد یک استای واقعاعمودی(شاغولی)،از شاغولی یا از تراز استفاده کنید

روی دیوار به اندازه پهنای کاغذ دیواری از نقطه شروع دور شوید ،یا 12 میلی متر به عقب برگردید و امتداد شاغول را تعیین کنید و علامت بزنید .اولین تکه کاغذ دیواری از اولین شاغول شروع می شود . اگر نقطه ی شروع ،زاویه دیوار است،کاغذ دیواری را کنج دیوار اطراف آن را به خوب فشار دهید .دو تکه اول کاغذ دیواری را به گونه ای بچینید که نقش روی آن ها با هم مطابقت داشته باشد.هر تکه باید چند سانتی متر بلند تر ازارتفاع دیوار باشد.

کاغذ دیواری چسبدار

امروزه اکثر پوشش ها ،به جز وینیل سنگین(heavy vinyl)به صورت چسبدار(prepasted) عرضه می شوند .برای نصب اینگونه پوشش ،بریده های نواری شکل کاغذ را دوباره به گونه ای از پایین به بالا لوله کنید که نقش آن رو به تو بیفتد.سپس هر لوله را به گونه ای در ظرف آب قرار دهید که قسمت بالای نوار از ظرف بیرون باشد .هنگام نصب ،ظرف آب را روی زمین درست در جایی که نوار کاغذ دیواری قرار است چسبانده شود بگذارید. سرنوار را بگیریدو به بالا بکشید ودر امتداد شاغول بچسبانید .برای از بین بردن حباب های هوا ،روی کاغذ دیواری را برس یا اسفنج تمیز بکشید . دوباره لبه ی تکه یچسبانده شده را با شاغول بسنجید تا مطمئن شوید که کاغذ عمودی قرار گرفته است .سپس با خط کش و کادر اضافی کاغذ را ببرید

نوار دوم را با دقت کنار اولی بگذارید به گونه ای که لب به لب شوند . بعد از 15دقیقه با استفاده از غلتک لاستیکی (seam roller)لبه ها راصاف کنید.چسبی را که از زیر لبه ها بیرون زده است (جز در مورد کاغذ هایی که نقش برجسته دارند )بااسفنج تمیز پاک کنید .

چسب زدن به نوارهای بریده

برای اینکه بتوانید پشت کاغذ وینیل سنگین یا هر نوع کاغذ دیواری را چسب بزنید بدون آنکه همه جا به چسب آلوده شود ،به هر نوار مدتی زمان دهید تا برای نصب آماده شود.از همان چسبی که تولیدکننده ی کاغذ دیواری توصیه کرده است ،استفاده کنیدنوار اولی را روی میز چسب کاری پهن کنید به گونه ای که پشت آن روبه شما باشد .چسب را از وسط رو به بالا بر پشت آن بمالید .این نیمه بالایی راکه چسب زده اید از لبه تا وسط نوار روی چسب خوردگی تا کنید.سعی کنید هنگام تا کردن نیمه بالایی ،چروکی در سطح کاغذ ایجاد نشود ،حالا نیمه ی پایینی را چسب بمالید.زمانی که نوار اولی راکنار گذاشته اید تاآماده شود ،به نوار دوم چسب بزنید .اگر برای هر دیوارهمه ی نوار های لازم را پیشاپیش می برید،پشت هرنوار ،روی لبه نوار بالای بنویسید((بالا)) و هر نوار را یک شماره بدهید.نوار آماده برای نصب رابه این صورت به دیوار بچسبانیدوصاف کنید ،سپس تای نیمه ی پایینی را باز کنید ،آنرا هم بچسبانید و صاف کنید .

دریچه ها و زاویه ها

به هر درگاه و پنجرهای که می رسید آن را تکمیل کنید ،سپس سراغ دیوار بعدی بروید .نواری را مجاور در یا پنجره است به گونه ای بچسبانید که کمی از نوار روی چار چوب قرار بگیرد.ابتدا کاغذ را روی کناره عمودی چار چوب تا کنید و باتیغ یا چاقوی تیز ببرید .سپس به همان ترتیب به کناره فوقانی ودر موردپنجره به کناره های فوقانی و تحتانی ،بپردازید .برای این که بتوانید از پس زاویه ها بر آیید ،همچنان که به کنج دیوار نزدیک می شوید فاصله ی لبه آخرین کاغذ چسبانده شده را تا زاویه ی دیوار اندازه بگیرید و نوار بعدی را 12 میلی متر پهن تر از این اندازه ببرید .نوار را نصب کنید و با حاشیه ی اضافی زاویه را بپوشانید سپس با شاغول ،روی دیوار دوم راستای قائم را تعیین کنید ونوار آن دیوار را هم به گونه ای بچسبانید که حدود 12 میلیمتر اضافه تر باشد واین اضافه روی اضافه نوار قبلی بیفتد .درست در مرکز زاویه این اضافت بر هم افتاده را ببرید سپس هر لبه را کمی باز کنید تا بتوانید اضافی بریده شده را از پشت هر دو نوار بکنید .

در آخر روی نواری را که به این ترتیب پدید آمده است غلتکی لاستیکی بکشید.

توصیه های مفید در نصب کاغذ دیواری

اولین نکته ای که در تهیه و نصب کاغذ دیواری لازم است مورد توجه قرار گیرد تخمین تعداد رول های مورد نیاز جهت اجرای کاغذ دیواری می باشد . در صورتی که جنس مورد نظر استاندارد است به راحتی با اندازه گیری ابعاد اتاق و با استفاده از جداول و در غیر این صورت با اندازه گیری تک تک دیوارها و محاسبه ابعاد مورد نیاز تعداد رول های کاغذ مشخص می شوند.

در مواردی که دیوار با کاغذ دیواری قدیمی پوشیده شده ٬ توصیه می شود قبل از اجرای کاغذ دیواری جدید ٬ کاغذ قدیمی از روی دیوار کنده شود تا در نهایت پوشش از ظاهری یکنواخت و صاف برخوردار شود برای این منظور ابتدا سطح کاغذ دیواری قدیمی را توسط اسپری تفنگی یا اسفنج خیس نموده اجازه دهید آب در آن نفوذ نماید ٬ سپس توسط کارتک کاغذ را از روی دیوار جدا نمایید .

دیوار و سقف ( در صورت نیاز به کاغذ دیواری ) کاملا شسته و خشک نمایید در این مرحله لازم است تمامی ترک ها سوراخها و معایب دیوار را رفع نمایید . سپس سطوح را بطور کامل با لایه ای رقیق شده از چسب بپوشانید .

استفاده از چسب های مرغوب و بکارگیری غلظت مناسب چسب . چسب های بر پایه متیل سلولز سازگاری خوبی با سطوح سیمانی و گچی دارند لذا به راحتی بر روی سطوح قرار گرفته و مقاومت مناسبی در برابر نفوذ رطوبت از خود نشان می دهند .

جهت اجرای کاغذ دیواری بر روی سطوح گچی و جلوگیری از جذب سریع چسب توسط گچ از پرایمر استفاده نمایید تا از ایجاد تبله جلوگیری شود .

سطح کاغذ را بصورت کامل و یکنواخت به چسب آغشته نمایید چرا که در صورت چسب نخوردن قسمتی از کاغذ احتمال ایجاد تبله در آن قسمت زیاد می شود .

قبل از اجرای کاغذ دیواری اجازه دهید کاغد حدود 10 تا 15 دقیقه خیس بخورد .

رموزی مهم برای خرید کاغذ دیواری اتاق

برخی افراد علاقه دارند دیوارهای اتاق یا خانه خود را با رنگ بپوشانند اما بر عکس آنها دیگرانی نیز هستند که کاغذ دیواری را برای تزئین منزل و پوشاندن سفیدی و لختی دیوارها بر رنگ ترجیح می‌دهند. اگر شما هم مثل آنها فکر می‌کنید بهتر است پیش از هر چیز چند نکته اصلی در این باره را بخوانید.

1 – در اتاق نشیمن بهتر است از کاغذهای دیواری با الیاف طبیعی و پارچه‌ای استفاده کنید تا یک حس دوستانه و صمیمی به اطراف و اطرافیان‌تان منتقل شود.

2 – در اتاق پذیرایی ترجیحا از کاغذ دیواری استفاده کنید که در آن از براده‌های چوب، خرده‌های فلز و موادی مثل پی‌وی‌سی به کار رفته باشد. چنین پوششی در ضمن رسمی بودن، مقاومتش نسبت به سایر پوشش‌ها بیشتر است.

3 – در تعیین کاغذ دیواری اتاق بچه‌ها می‌توانید از طرح‌های متنوع عروسکی و رنگ‌های شاد و درخشان کمک بگیرید.

4 – با استفاده از کاغذ دیواری با طرح‌های عمودی و با فاصله، می‌توانید دیوارها را بلندتر جلوه داده و این حسی را القا کنید که انگار سقف در فاصله‌ای مرتفع‌تر از ارتفاع واقعی‌اش قرار گرفته است.

5 – با استفاده از کاغذ دیواری با طرح‌های افقی، می‌توانید خانه را وسیع‌تر و پهن‌تر از آنچه هست، نشان ‌داده و در عین حال، سقف را به کف نزدیک‌تر نشان دهید.

6 – با استفاده از کاغذ دیواری با طرح‌های شلوغ و گُل‌دار، می‌توانید فضا را کوچک‌تر نشان دهید.

7 – با استفاده ازکاغذ دیواری با طرح‌های قطری و زیگزاگ، می‌توانید محیط را زنده‌ و پویا جلوه ‌دهید. چنین طرح‌هایی به عنوان طرح‌های انرژی‌زا شناخته می‌شوند.

8 – یادتان باشد که اگر الگوی کاغذ دیواری‌تان خیلی نزدیک به هم و مرتب در خطوط افقی و عمودی قرار داشته باشد، پوشش دیوارتان بر جلوه محیط غلبه خواهد کرد، به نحوی که مبلمان و وسایل داخل اتاق کمتر دیده می‌شوند.

9 – یادتان باشد که هماهنگی بین بافت کاغذ دیواری و دیگر زیر مجموعه‌های مبلمان بسیار مهم بوده و بهتر است که این اقلام را در یک طیف رنگی و یا مکمل یکدیگر انتخاب کنید.

10 – بهتر است قبل از انتخاب کاغذ دیواری، از تاثیر رنگ‌ها بر محیط و موارد استفاده‌شان در مکان‌های مختلف آگاهی داشته ‌باشید. رنگ‌ها حتی اگر با الیافی طبیعی و در قالب کاغذ دیواری هم باشند تاثیر زیادی بر محیط می‌گذارند. باید توجه کنید که طرح و رنگ باید با روحیه اعضای خانواده متناسب باشد چون هر کدام از آنها حس متفاوتی را به محیط القا ‌می‌کنند.

11 – از رنگ‌های درخشان بهتر است که در اتاق کودکان استفاده کنید. این رنگ‌ها موجب ایجاد انرژی و هیجان در کودکان می‌شود. به‌طور معمول رنگ‌های درخشنده با رنگ سفید رقیق می‌شوند

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا