بلاگ دکور دیواردکور دیوار

دلیل استفاده از کاغذ دیواری به جای نقاشی و رنگ آمیزی ساختمان؟!؟

چرا کاغذ دیواری؟

ممکن است این سوال وجود داشته باشد که اگر انتخاب و نصب کاغذ دیواری سخت و پر از دردسر است، چرا باید از آن استفاده کرد؟ چرا به جای آن از رنگ‌آمیزی برای دیوارها استفاده نکنیم؟ در جواب باید بگوییم یکی از مهم‌ترین دلایل استفاده از کاغذ دیواری این است که طرح‌ها و رنگ‌هایی که به وسیله کاغذ دیواری می‌توان روی دیوار به وجود آورد، در حقیقت با نقاشی دیوارها غیرممکن است.

رنگ‌آمیزی دیوارها کاری بسیار عالی و ایده‌آل است، اما به شرطی که تمایل به تک‌رنگ بودن دیوارها داشته باشید یا بخواهید از دو رنگ متفاوت با هم، اما ساده برای دیوار‌های مجاور استفاده کنید. اما اگر تمایل دارید طرح و نقشی خاص را با جلوه‌ای جذاب و متمایز بر دیوار داشته باشید یا منظره‌ای دیدنی را روی دیوار خانه خود ایجاد کنید، تنها راه، استفاده از کاغذ دیواری است؛ زیرا در صورتی که شما در زمینه هنر طراحی و نقاشی توانایی خوبی نداشته باشید، ایجاد طرح و نقش زیبا روی دیوار، مطمئنا از توان شما خارج خواهد بود، بنابراین اینجاست که کاغذ دیواری بهترین گزینه برای دکوراسیون است.

نصب کاغذ دیواری روی دیوار

کاغذ دیواری را می‌توان به نحوه‌های مختلف روی دیوارهای یک فضا نصب کرد. برای مثال می‌توان تمام دیوارها را با یک مدل کاغذ دیواری پوشش داد یا برای برجسته کردن نقطه کانونی، تنها یک دیوار اتاق را کاغذ دیواری کرد؛ هم‌چنین می‌توان برای هر دیوار، از کاغذ دیواری با طرح‌های متفاوت استفاده کرد.

هم‌چنین می‌توانید تنها نیمه پایینی دیوار را کاغذ کنید و نیمه فوقانی را با رنگی هماهنگ و مناسب رنگ‌آمیزی کنید؛ یا بالعکس، نیمه پایینی را با کاغذ دیواری طرح‌دار و نیمه فوقانی را با کاغذ دیواری ساده و با رنگی متناسب بپوشانید.

از طرف دیگر؛ در جاهایی که رنگ‌آمیزی دیوارها نمی‌تواند جلوه مطلوب و مورد نظر شما را به وجود آورد، می‌توان از کاغذ دیواری استفاده کرد. برای مثال، اگر دیوارهای خانه شما فرمی نازیبا و بد دارند می‌توان از کاغذ دیواری برای پوشاندن عیوب دیوار بهره گرفت. همچنین دیوارهای پوشیده شده با کاغذ دیواری‌های مرغوب خیلی سریع‌تر و آسان‌تر از دیوارهای رنگ شده تمیز می‌شوند. بنابراین کاغذ دیواری برای فضاهایی که دیوارهایش زود به زود نیاز به تمیز کردن دارند، مانند آشپزخانه یا اتاق کودک، گزینه مناسب‌تری است.
منبع: bartarinha.ir

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا