بلاگ دکور دیواردکور دیوار

نصب کاغذ دیواری | نصب انواع کاغذ دیواری در رنگ، طرح و مدل های مختلف

نصب کاغذ دیواری – نصب انواع کاغذ دیواری ایرانی و کاغذ دیواری خارجی

نصب انواع کاغذ دیواری اتاق خواب – کاغذ دیواری اتاق کودک ، نوزاد و بچه

نصب کاغذ دیواری پوستری – نصب کاغذ دیواری سه بعدی – نصب کاغذ دیواری قابل شستشو

نصب کاغذ دیواری در طرح ها و مدل های مختلف در دکوراسیون منزل
ارائه قیمت کاغذ دیواری و نیز قیمت نصب و اجرا کاغذ دیواری

ارائه لیست قیمت کاغذ دیواری ایرانی و خارجی ؛ قیمت فروش و نصب کاغذ دیواری
ارائه آلبوم وعکس کاغذ دیواری

نصب کاغذ دیواری با ارائه آلبوم و کاتالوگ و عکس کاغذ دیواری های مختلف و نیز با ارائه لیست قیمت کاغذ دیواری ایرانی و خارجی (نصب) آماده خدمت رسانی به شما عزیزان می باشد

  نصب و فروش انواع مدل کاغذ دیواری اتاق، منزل و دیوار خانه: کاغذ دیواری ایرانی و خارجی – کاغذ دیواری اتاق خواب و کاغذ دیواری اتاق کودک و اتاق بچه(کاغذ دیواری دخترانه و پسرانه) – کاغذ دیواری سالن پذیرایی و نشیمن – کاغذ دیواری پوستری، کاغذ دیواری سه بعدی و برجسته – کاغذ دیواری کلاسیک و مدرن (پوستری، سه بعدی، عکس منظره، طبیعت و بچه گانه) – کاغذ دیواری پشت تلویزیون و ال سی دی – کاغذ دیواری راش و کاغذ دیواری آیدی – کاغذ دیواری قابل شستشو به همراه ارائه قیمت کاغذ دیواری (نصب، اجرا، تهیه، فروش و خرید) و نیز ارائه کاتالوگ، آلبوم و عکس کاغذ دیواری در رنگ های مختلف و نیز طرح و مدل متفاوت از کاغذ دیواری برای اتاق خواب، اتاق کودک، پذیرایی و دکوراسیون داخلی منزل…

نصب کاغذ دیواری روی گچ – نصب کاغذ دیواری بر روی کاشی و روی سنگ
نصب کاغذ دیواری روی رنگ روغن و رنگ پلاستیک – نصب کاغذ دیواری روی کاغذ دیواری

نصب کاغذ دیواری

در نصب کاغذ دیواری منزل، خانه و اتاق خود با انواع مختلف کاغذ دیواری از برندهای کاغذ دیواری در رنگ و نیز مدل و طرح های مختلف استفاده خواهد شد تا رضایت شما مشتریان عزیز جلب شود

در صفحه نصب کاغذ دیواری به مواردی از قبیل گام به گام تا نصب کاغذ دیواری، نصب کاغذ دیواری اتاق و دیوار، مراحل نصب کاغذ دیواری، آموزش نصب کاغذ دیواری، برش کاغذ دیواری، عملیات نصب کاغذ دیواری، نحوه نصب انواع کاغذ دیواری در اتاق (به طور خلاصه)، بررسی دیوار برای کاغذ دیواری، محاسبه متراژ دیوار و درب و پنجره، شروع نصب کاغذ دیواری، توصیه های کاربردی در نصب کاغذ دیواری، کاغذ دیواری قدیمی، دیوار و سقف، چسب کاغذ دیواری، اجرا کاغذ دیواری بر روی سطوح گچی مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.

گام به گام تا نصب کاغذ دیواری

اگر قسمت هایی در خانه تان هست که زیاد در معرض دید نیست مانند راهروها و نمی خواهید هزینه زیادی برای آن صرف کنید، می توانید کاغذ دیواری ساده، سبک و ارزان قیمت را خریداری کرده و خودتان آن را نصب کنید. کافی است مراحل زیر را گام به گام اجرا کنید.

1-     اگر پوشش قبلی دیوار رنگ یا گچ است که هیچ، اما اگر پوشش دیوار کاغذ دیواری است باید ابتدا کاغذ دیواری های قدیمی را از دیوار جدا کنید. برای سهولت می توانید محلولی از آب داغ و مایع نرم کننده پارچه به نسبت دو به یک یا محلوی از یک گالن آب داغ و یک فنجان سرکه سفید درست کنید. آن را روی سطح کاغذ دیواری بمالید و بگذارید 15 دقیقه خیس بخورد. بعد از این مدت، کاغذها را از پایین به بالا بکشید. اگر قسمت هایی از کاغذ از دیوار جدانشد به وسیله کاردک می توانید آن قسمت ها را راحت تر از دیوار جداکنید.

2-    اگر می خواهید سقف و در و پنجره ها را رنگ کنید قبل از اینکه اقدام به نصب کاغذ دیواری کنید باید رنگ آمیزی را انجام دهید و صبر کنید تا کاملا خشک شود.

3-    اگر بخشی از دیوارتان زخمی است یا فرورفتگی دارد آن را با بتونه ترمیم کنید.

نصب کاغذ دیواری اتاق کودک, نصب کاغذ دیواری اتاق خواب, نصب کاغذ دیواری, محاسبه متراژ دیوار, محاسبه متراژ درب و پنجره, کاغذ دیواری, آموزش نصب کاغذ دیواری | wall-decor, wall-decor-blog | دکوراسیون ساختمان دکوروز

4-    ارتفاع دیوار را اندازه بگیرید و کاغذ دیواری را در قطعات هم اندازه به علاوه 10 سانتی متر اضافه ببرید. اگر کاغذ دیواری تان طرح خاصی دارد قطعات را کمی بلندتر ببرید تا بتوانید در صورت لزوم طرح هر نوار را با طرح قبلی تطبیق دهید.

5-    پشت کاغذ دیواری را با قلم موی پهن به چسب آغشته کنید و با دقت از بالا به پایین روی دیوار بچسبانید. در انتها که سطح دیوار کاملا با کاغذ دیواری پوشانده شد اضافه های آن را با تیغ ببرید.

نصب کاغذ دیواری اتاق و دیوار

توجه به جزییات در کیفیت نصب پوشس دیوار تاثیر زیادی خواهد داشت. پس درهر مرحله با تانی عمل کنید.

در بسیاری از موارد، یک توپ کاغذ دیواری ،(یعنی کمی بیش از 3/5 متر مربع ) کاغذ دارد. ولی با احتساب بریده و نیز ضایعاتی ناشی از جور کردن نقش کاغذ ،یک توپ کاغذ دیواری اغلب بیش از 2/8 متر مربع را نمی پوشاند .برای محاسبه ی تعداد توپ های که لازم خواهید داشت:

  • طول دیوارها را اندازه گیری کنید،این اندازه را در ارتفاع دیوار ضرب کنید .
  • از این حاصل ضرب مساحت پنجره ها و در ها و دریچه های دیگر را کم کنید .
  • حاصل را بر 2/8 درسیستم متریک تقسیم کنید.
  • اگر مساحت کاغذ دیواری روی هر توپ مقدار استاندارد حدود 3/5 متر مربع می باشد ،لازم است که در محاسبات خود طبق عوامل موجود تغییراتی بدهید.

فروشنده می تواند شما را راهنمایی کند تا براورد خود را به رقم دقیق تری برسانید .عاقلانه این است که به لحاظ اشتباهاتی که ممکن است در محاسبات و اندازه گیری پیش آید و نیز به منظور وصله کردن های که بعد از نصب وجود دارد، همیشه یک توپ اضافی هم بخرید . هنگامی که سفارش خود را دریافت می کنید مطمئن شوید که رنگ همه ی توپ ها یکسان است.

نصب کاغذ دیواری اتاق کودک, نصب کاغذ دیواری اتاق خواب, نصب کاغذ دیواری, محاسبه متراژ دیوار, محاسبه متراژ درب و پنجره, کاغذ دیواری, آموزش نصب کاغذ دیواری | wall-decor, wall-decor-blog | دکوراسیون ساختمان دکوروز

مراحل نصب کاغذ دیواری

چسباندن كاغذ دیواری كمی دشوار و چالش‌برانگیز است و این مورد در باره چسباندن نقشه و هر کاغذ دیگری به دیوار نیز صدق می کند. ممکن است شما چند نقشه را پاره کنید و حتی مجبور شوید کار را از اول انجام دهید. اما مانند ببیشتر اوقات ساده ترین را بهترین راه است،این درسی است که در بسیاری از لحظه های زندگی به آن رسیده ایم.

گام ساده اول: از چند پونز فشاری برای نصب نقشه‌ها به دیوارها استفاده كنید. تا زمانی كه كودكان نتوانند این پونزها را از دیوار جدا كنند، هیچ مشكلی پیش نمی‌آید. علاوه بر این، این راه حل بسیار مناسب مستاجران و یا كسانی است كه قصد تعویض خانه خود را دارند. تجربه ما نشان می دهد که چسباندن با چسب کاغذ دیواری کاری بسیار دشوار است اما اگر شما در این کار تبحر دارید یا چسب دیگری را می شناسید که برای این کار مناسب باشدخوشحال می شویم در قسمت دیدگاه ها با ما مطرح کنید.

گام ساده دوم: چون طرح نقشه ها مانند کاغذ دیواری تکرار نمی شود برای نقشه‌ها هر كدام دارای اندازه مختلفی هستند همین دلیل باید براساس این ابعاد كار کنید و این مسئله باعث می‌شد تا هر نقشه‌ای را نتوان را در هر جایی نصب كرد و اگر هم این اتفاق می‌افتاد قسمتی از دیوار خالی می‌ماند. اصلا به این موضوع اهمیت ندهید، چراكه طبیعت این كار این گونه است كه نتیجه نهایی جلوه‌ای ناكامل خواهد داشت.

ممکن است نتیجه کار خیلی بی عیب و نقص نباشد ولی تغییر دکوراسیون شادی آور در منزل شماست، چرا که این نقشه‌ها نتیجه تلاش‌های شمادر اضافه شدن بخشی از سلیقه و شخصیت من به فضای داخلی منزلتان است.ممکن است این نقشه ها یاد آور سفرهای شما باشند و شما دیواری با یك معنای واقعی را خلق كرده اید

نصب کاغذ دیواری اتاق کودک, نصب کاغذ دیواری اتاق خواب, نصب کاغذ دیواری, محاسبه متراژ دیوار, محاسبه متراژ درب و پنجره, کاغذ دیواری, آموزش نصب کاغذ دیواری | wall-decor, wall-decor-blog | دکوراسیون ساختمان دکوروز

آموزش نصب کاغذ دیواری

ابتدا با محاسبه میزان کاغذ دیواری های مورد نیاز کار را آغاز نمایید. طول تمام دیوارها به علاوه ی ارتفاع آنها از زمین تا سقف را با یکدیگر جمع نموده و با ملاحظه جدول مربوطه ، میزان کاغذ دیواری های مورد نیازتان را استخراج نمایید. این جدول را بر اساس مساحت دیوار، تعداد رول های کاغذ دیواری را مشخص می کند. به طور معمول مساحت پنجره ها و درب ها از محاسبات کاسته نمی شود، زیرا در نهایت برشهای به دست امده از آنها، باقی مانده ی رول را بدون استفاده خواهد کرد. در صورتی که کاغذ دیواری ها از انواع طرح دار باشند، باید طول طرح مورد نظر را به ارتفاع از زمین تا سقف اضافه نمایید، زیرا برای قرار دادن طرحها کنار یکدیگر مقداری از کاغذ دیواری مصرف اضافی پیدا خواهد نمود.از طرف دیگر زاویه ها و کنج ها را نیز در محاسبه بگنجانید.

هنگام خرید کاغذ دیواری حتما به شماره ی رنگ آن توجه کنید، و گرنه کاغذ دیواری هایی با رنگ های متفاوت خواهید داشت. سعی کنید که اطلاعات و نشانه های روی رول ها را نیز با دقت مطالعه نمایید، تا از هر لحاظ به نحوی ساخت کاغذ دیواری و موارد استفاده ی آنها پی ببرید. توجه داشته باشید که بیشتر دیوارها کاملا عمود نیستند. به همین منظور از شاقول استفاده نمایید. ریسمان شاقول را از کنج دیوار به پایین نگه داشته و در پهنای کاغذ دیواری منهای دو سانتی متر قرار دهید. این دو سانتی متر برای روی هم قرار گفتن کاغذها و تراز شدن اولیه ی کار است.

سپس با مداد از بالا، وسط و پایین چندین علامت روی دیوار بگذارید. از تراز نیز می توانید استفاده کنید. بعد از آنکه نشانگر تراز کاملا در جای اصلی خود قرار گرفت، می توانید چندین علامت با مداد روی دیوار بکشید و سپس نقاط به دست آمده را با یکدیگر متصل کنید. بعد از محاسبه ی خطوط تا سقف می توانید پی به زاویه ای تراز ببرید و آن را محاسبه کنید. در صورتی که عدد به دست آمده مثلا یک سانتی متر باشد، باید بعد از کاستن یک سانتی متر از طول ، دوباره عمل تراز را تکرار نمایید تا اطمینان کامل حاصل شود. سپس چسب مخصوص کاغذ دیواری را اماده کنید.

نصب کاغذ دیواری اتاق کودک, نصب کاغذ دیواری اتاق خواب, نصب کاغذ دیواری, محاسبه متراژ دیوار, محاسبه متراژ درب و پنجره, کاغذ دیواری, آموزش نصب کاغذ دیواری | wall-decor, wall-decor-blog | دکوراسیون ساختمان دکوروز

برش کاغذ دیواری

اکنون طول کاغذ دیواری ها را بر اساس طول دیواره ها به علاوه ی ده سانتیمتر اضافی برش دهید. برش کاغذ دیواری ها حتما باید روی میز نخصوص انجام شود.اگر از کاغذ دیواری های طرح دار استفاده می کنید، طول طرح مورد نظر را به طول دیوار و ده سانتی متر اضافه نمایید. پس از محاسبه ی طول برش اولیه، روی میز کار را با مداد علامت گذاری نموده و بقیه برش ها را نیز بر همین مقیاس انجام دهید. اکنون رول کاغذ دیواری ها را روی میز باز کنید. از یک لبه ی میز برای تراز نگه داشتن کاغذ دیواری ها استفاده نموده و بعد از قرار گرفتن کاغذ روی نقطه ی میزان، برش را توسط کاتر و یا قیچی انجام دهید. بعد از برش کاغذ دیواری ها، اکنون آنها را به ترتیب برگردانیده و پشت آنها را به وسیله قلم موی سقفی به چسب مخصوص آغشته نمایید.

برای چسب زدن، قلم مو را از وسط کاغذ دیواری به سمت کناره ها بکشید، بطوری که لبه های کناری را آغشته نکند. در یر اینصورت چسب به زیر کاغذ ها نفوذ کرده و عمل نصب ر ا با مشکل مواجه خواهد نمود. اکنون باید کاغذ دیواری های چسب خورده را از سمت پشت که به چسب آغشته شده اند روی یکدیگر قرار دهید تا برای انتقال آماده باشند. برای این کار ابتدا از لبه ی بالا تا دو سوم طول کاغذ ان را روی هم چسبانیده و سپس از سمت پایین، یم سوم بقیه را بچسبانید.

دقت کنید که کاغذ ها چروک نشوند. لبه کاغذ دیواری ها باید دقیقا روی یکدیگر قرار بگیرند، تا چسب روی انها از بین نرود. اکنون کاغذ ها را رها کنید تا به اصطلاح نرم شوند. این عمل موجب می شود تا کاغذ ها انبساط پیدا کرده و هنگام نصب چروکیده و یا حباب دار نشوند. توجه داشته باشید که زمان رها کردن کاغذها نباید طولانی باشد، زیرا خطر پاره شدن آنها وجود دارد.

نصب کاغذ دیواری اتاق کودک, نصب کاغذ دیواری اتاق خواب, نصب کاغذ دیواری, محاسبه متراژ دیوار, محاسبه متراژ درب و پنجره, کاغذ دیواری, آموزش نصب کاغذ دیواری | wall-decor, wall-decor-blog | دکوراسیون ساختمان دکوروز

عملیات نصب کاغذ دیواری

اکنون می توانید عملیات نصب کاغذ دیواری ها را آغاز نمایید.توجه داشته باشید نصب اولین کاغذ دیواری بریده شده روی دیوار بسیار حائز اهمیت است، زیرا بقیه ی تکه ها باید دقیقا کنار یکدیگر چسبیده شوند. کار نصب را همیشه از سمت پنجره ها به طرف داخل انجام دهید، در غیر اینصورت احتمال دارد که ایجاد سایه موجب شود تا لبه های کاغذ روی هم قرار گیرند. یک برس و یک قیچی در جیب خود قرار دهید و با اولین قطعه ی کاغذ دیواری از نردبان بالا بروید. کاغذ دیواری را آهسته باز کرده و از قسمت بالا به حالت تراز نگه دارید. اجازه دهید تا کاغذ دیواری به حالت آویزان و رو به پایین قرار بگیرد،

سپس به آهستگی با برس از بالا به سمت پایین روی آن بکشید . جهت حرکت دست خود را تغییر داده و از وسط کاغذ دیواری به طرف دیوار این عمل را تکرار نمایید. روی لبه های کاغذ دیواری باید به وسیله یک غلتک کوچک مخصوص محکم کشیده شوند تا اینکه به علت کم بودن چسب ها در این ناحیه، کاغذ ها از دیوار جدا نگرند.محل اتصال کاغذ دیواری با سقف را باید کمی اضافه اندازه گیری نمایید. سپس با قیچی خطی روی کاغذ در کنج دیوار کشیده و از روی خط قیچی کاغذ را برش دهید.

نصب کاغذ دیواری اتاق کودک, نصب کاغذ دیواری اتاق خواب, نصب کاغذ دیواری, محاسبه متراژ دیوار, محاسبه متراژ درب و پنجره, کاغذ دیواری, آموزش نصب کاغذ دیواری | wall-decor, wall-decor-blog | دکوراسیون ساختمان دکوروز

اگر متوجه شدید که بعضی از نقاط فاقد چسب هستند، باید با ظرافت چسب را فقط زیر کاغذ دیواری قرار دهید. در غیر این صورت پس از خشک شدن روی کاغذ دیواری ها به زردی خواهند گرایید. هنگام رسیدن به زاویه ی کنج دیوارها نباید به سرعت کاغذها را کنار یکدیگر چسباند، زیرا امکان ایجاد چروک بسیار زیاد خواهد بود.لبه ی آخرین قطعه را دو سانتیمتر بیشتر اندازه گیری نموده و برش دهید . بعد از انکه لبه قطعه ی مجاور را به دقت تراز نمودید، اکنون می توانید لبه های اضافی را برش داده و کنار یکدیگر به دقت بچسبانید. کاغذ دیواری های بالای پنجره ها و درب ها را نیز با همین روش بچسبانید.

قسمتهای برآمده دیوار و یا طاقچه ها را باید یک سانتیمتر اضافه محاسبه کنید و برش دهید. نقاط مشکل ساز مانند: جای پریز های برق را باید ابتدا با کاغذ دیواری پوشش داده و سپس در محل مورد نظر برش ضربدری دهید. اکنون باید محل پیرامون آنها را علامت گذاری کرده و برش اصلی را انجام دهید. کاغذ دیواری های دیگر نقاط مسئله ساز مانند لوله های گاز و یا آب را باید تا انتهای آنها نصب کرده و در نهایت اطراف آنها را برش دهید.

کتاب نقاشی ساختمان به زبان ساده نوشته سوزان راتسا-ترجمه رامین جعفری زاده

نحوه نصب انواع کاغذ دیواری در اتاق (به طور خلاصه)

کاغذ دیواری درحالی که ظاهراً مورد توجه واقع نشده است ، در دهه های اخیر شهرت زیادی یافته است،روند گرایشات نشان میدهند که دیوارپوشها قابل بازگشت و تعویض هستند و مطمئناً گزینه های بسیار جذاب کاغذدیواری در مارکت ها برای انتخاب وجود دارند! اگر شما به این توصیۀ نجارها که می گویند”2 بار اندازه گیری و یک بار بریدن ” عمل کنید، نصب صحیح کاغذ دیواری برای شما عمل چندان سختی نخواهد بود!

بررسی دیوار برای کاغذ دیواری

· اگر دیوارها در حال حاضر در وضعیت خوبی هستند،شما لازم نیست به بررسی جزئی بپردازید و لبه ها را با بتونه پر کنید و هر نوع ترک یا سوراخی را بپوشانید! اگر شما هر بتونه کاری یا شستشو و خشکشویی ای انجام دهید، آن مناطق را نقطۀ شروع قرار دهید. اگر شما کاغذ دیواری قدیمی را برداشته اید، اطمینان حاصل کنید که هر پس مانده چسبیده ای را تمیز کرده اید. دیوارهای رنگ شده به تمیزکاری و پر کردن جاهای خراشیده شده نیاز دارند.

اگر رنگ خیلــــی براق است،با کاغذ سنباده روی آن کار کنید، لکه ها،چربی ها و چرک ها باید بوسیلۀ لکه بر ،معمولاً ازنوع لاک الکل کاملاً برطرف شوند .دیوار تازه و خشک شده باید بوسیلۀ خشک کن PVA بتونه بشود. تمام برآمدگی ها، ترک ها، ضربه ها و …. باید از روی دیوار برطرف بشوند.

نصب کاغذ دیواری اتاق کودک, نصب کاغذ دیواری اتاق خواب, نصب کاغذ دیواری, محاسبه متراژ دیوار, محاسبه متراژ درب و پنجره, کاغذ دیواری, آموزش نصب کاغذ دیواری | wall-decor, wall-decor-blog | دکوراسیون ساختمان دکوروز

محاسبه متراژ دیوار و درب و پنجره برای نصب کاغذ دیواری

· یک محاسبۀ دقیقی از طول چهارگوشه تمام دیوارها انجام دهید،برای درها و پنجره ها جایی کم نگذارید برای اینکه شما همیشه کاغذ بیشتری برای آن مناطق نیاز دارید و این برای ذخیرۀ هر کاغذ اضافه آمده برای تعمیرات و پروژه های اضافی دیگر به کار می آید. بیشتر رول های ساده کاغذ دیواری حدود 25 فوت مربع هستند.به یادداشته باشید که الگوهای بزرگ اضافی یا کاغذهای ظریف ممکن است باطله های زیادی تولید کنند پس در انجام محاسباتتان دقت کنید.

اما آسان ترین راه کدام است؟! یک نمودار دقیق از اتاق خود که شامل پنجره ها،درها ،بخاریها و … تهیه کنید و آن را به فروشندۀ کاغذ دیواری خود بدهید. آنها قادر خواهند بود بهترین توصیه را برای خرید مقدار کاغذ را به شما بدهند چراکه انواع زیادی از دیوارپوشها وجود دارند. از فروشنده سؤال کنید که مناسبترین چسب برای کاغذ چیست، مگر اینکه شما بخواهید از کاغذ چسبدار استفاده کنید.

شروع نصب کاغذ دیواری

· دست کم از گوشه هایی که کمتر در معرض دید که معمولاً پشت درها هستند شروع کنید . عرض کاغذ دیواری خود را اندازه بگیرید و از آن2/1 واحد کم کنید،برای اینکه شما می خواهید 2/1 واحد از اولین نوار را دور گوشه ها و کنج ها بپوشانید. از زمین تا سقف یک خط مستقیم رسم کنید. این خط برای چسباندن مستقیم نوارها بسیار اهمیت دارد. از سطح بالا و پائین خط را بررسی کنید تا مطمئن شوید که مستقیم است(آن جملۀ معروف را به یاد داشته باشید” دوبار اندازه بگیرید یک بار برش دهید”).اولین نوار از کاغذ دیواری را 3-4″ بلند تر از ارتفاع دیوار ببرید. آنرا کنار بگذارید و نوار دوم را ببرید. این را الگو کنید زیرا برای بریدن نوار بعدی آسانتر و پیشرفته تر است و آماده نصب است.

· از جهت ها برای روش های چسباندن تبعیت کنید. با دقت اولین نوار را روی دیوار تنظیم کنید و آن را به سمت سقف سر بدهید.دوبار گوشه ها را با سطح بررسی کنید تا مطمئن شوید که کاملاً مستقیم و صاف است. اطمینان حاصل کنید که کنج محکم شده باشد. تمام نواحـــی را که شامل گوشه های سقف و ستون هاست را صاف کرده و مسطح کنید. حالا قبل از چسباندن قطعه دوم، قطعه سومی را ببرید. از این نقطه شما می توانید کاغذ اضافی را از امتداد ستون برش دهید. بهتر است تیغه های کاتر خود را مرتب عوض کنید و از تیغه لبه تیز استفاده کنید تا برای خطوط مستقیم به شما کمک کند. گوشه ها را تا جایی که روی هم قرار نگیرند به هم نزدیکشان کنید.

· برای چسباندن کاغذ دیواری اطراف درها و پنجره ها، سعی نکنید قبل از برش رول را باز کنید. کاغذ را در محل قرارداده و با استفاده از برش های کوچک مورب بوسیلۀ کاتر تیز خود آن را صاف کنید سپس کاغذ اضافی را برش دهید. هنگامی که قسمت عمدۀ آن برداشته شد، امتداد لبه ها را تمیز کنید. همیشه با دقت کارکنید و از یک کاتر خیلی برنده و تیز استفاده کنید زیرا کاغذ مرطوب می تواند براحتی مرتجع شده و پاره شود. به آهستگی و از روی اسلوب صحیح پیش بروید، گاهی به عقب برگردید تا مطمئن شوید که الگوها هنوز تنظیم هستند. کار انجام شد. اگر از کاغذ دیواری ها به طور صحیح مراقبت کنید، مدت زمان طولانی تری حفظ می شوند

نصب کاغذ دیواری اتاق کودک, نصب کاغذ دیواری اتاق خواب, نصب کاغذ دیواری, محاسبه متراژ دیوار, محاسبه متراژ درب و پنجره, کاغذ دیواری, آموزش نصب کاغذ دیواری | wall-decor, wall-decor-blog | دکوراسیون ساختمان دکوروز

توصیه های کاربردی در نصب کاغذ دیواری

اولین نکته ای که در تهیه و نصب کاغذ دیواری لازم است مورد توجه قرار گیرد تخمین تعداد رول های مورد نیاز جهت اجرای کاغذ دیواری می باشد . در صورتی که جنس مورد نظر استاندارد است به راحتی با اندازه گیری ابعاد اتاق و با استفاده از جداول و در غیر این صورت با اندازه گیری تک تک دیوارها و محاسبه ابعاد مورد نیاز تعداد رول های کاغذ مشخص می شوند.

1- کاغذ دیواری قدیمی

در مواردی که دیوار با کاغذ دیواری قدیمی پوشیده شده ٬ توصیه می شود قبل از اجرای کاغذ دیواری جدید ٬ کاغذ قدیمی از روی دیوار کنده شود تا در نهایت پوشش از ظاهری یکنواخت و صاف برخوردار شود برای این منظور ابتدا سطح کاغذ دیواری قدیمی را توسط اسپری تفنگی یا اسفنج خیس نموده اجازه دهید آب در آن نفوذ نماید ٬ سپس توسط کارتک کاغذ را از روی دیوار جدا نمایید .

2- دیوار و سقف

دیوار و سقف ( در صورت نیاز به کاغذ دیواری ) کاملا شسته و خشک نمایید در این مرحله لازم است تمامی ترک ها سوراخها و معایب دیوار را رفع نمایید . سپس سطوح را بطور کامل با لایه ای رقیق شده از چسب بپوشانید .

نصب کاغذ دیواری اتاق کودک, نصب کاغذ دیواری اتاق خواب, نصب کاغذ دیواری, محاسبه متراژ دیوار, محاسبه متراژ درب و پنجره, کاغذ دیواری, آموزش نصب کاغذ دیواری | wall-decor, wall-decor-blog | دکوراسیون ساختمان دکوروز

3- چسب کاغذ دیواری

استفاده از چسب های مرغوب و بکارگیری غلظت مناسب چسب . چسب های بر پایه متیل سلولز سازگاری خوبی با سطوح سیمانی و گچی دارند لذا به راحتی بر روی سطوح قرار گرفته و مقاومت مناسبی در برابر نفوذ رطوبت از خود نشان می دهند .

4- نصب کاغذ دیواری بر روی سطوح گچی

جهت اجرا و نصب کاغذ دیواری بر روی سطوح گچی و جلوگیری از جذب سریع چسب توسط گچ از پرایمر استفاده نمایید تا از ایجاد تبله جلوگیری شود .

سطح کاغذ را بصورت کامل و یکنواخت به چسب آغشته نمایید چرا که در صورت چسب نخوردن قسمتی از کاغذ احتمال ایجاد تبله در آن قسمت زیاد می شود .

قبل از اجرای کاغذ دیواری اجازه دهید کاغد حدود 10 تا 15 دقیقه خیس بخورد .

منبع: برخی از مطالب برگرفته از
chidaneh.ir *** bartarinha.ir

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا