بلاگ دکور دیواردکور دیوار

محاسبه تعداد رول کاغذ دیواری مورد نیاز برای منزل

چگونه تعداد رول کاغذ دیواری مورد نیاز برای فضای خود را محاسبه کنیم؟

یک سوال متداول برای خریداران کاغذ دیواری، حجم مورد نیاز متریالی است که قصد خرید آن را دارند. در واقع اندازه گیری میزان متریال برای فضا به قدری ساده است که شما نیاز به اندازه گیری کارشناس ندارید. بلکه خودتان می توانید به سادگی آنرا حساب کنید. در این مقاله روش اندازه گیری با مثال و عکس نشان داده شده است تا درک آن راحت تر باشد.

یکی از سوالات متداول هنگام خرید کاغذ دیواری، حجم مورد نیاز کاغذ است. در اغلب موارد فروشنگان کاغذ دیواری کمک زیادی در تعیین حجم کاغذ مورد نیاز می کنند. اما شما می توانید با انجام چند اندازه گیری  و محاسبه ساده، تعداد رول کاغذ دیواری مورد نیاز خود را حساب کنید. برای این منظور اقدامات زیر را انجام دهید:

1. تصمیم بگیرید که کدام کاغذ دیواری برای چه دیوارهایی به کار می رود.

مساحت کاغذ دیواری, متراژ دیوار, کاغذ دیواری آرکس, کاغذ دیواری, رول کاغذ دیواری | wall-decor, wall-decor-blog | دکوراسیون ساختمان دکوروز
2. ارتفاع دیوار را اندازه گیری کنید. توجه داشته باشید که قرنیزها و رابیس سقف (سقف کاذب) در اندازه گیری حساب نمی شود.
3. عرض دیوارهای مورد نظر یک کاغذ دیواری را اندازه گیری کنید و اندازه ها را با هم جمع بزنید.
4. اندازه ارتفاع دیوار را در مجموع عرض دیوار ضرب کنید: عدد بدست آمده مساحتی است که قرار است با کاغذ دیواری مورد نظر پوشش داده شود.

5. مساحت هر رول کاغذ دیواری را از فروشنده کاغذ جویا شوید. (اندازه هر رول بر روی آن یا در آلبوم کاغذ دیواری نوشته شده است).
6. مساحت بدست آمده برای دیوار را بر مساحت یک رول کاغذ دیواری تقسیم کنید.
7. عدد بدست آمده را به بالا گرد کنید به طوری که یک عدد صحیح کامل بدست آید. به عنوان مثال اگر عدد بدست آمده 3.76 است، تعدد رول مورد نیاز شما 4 است.
8. نگران میزان اضافه رول نباشید. در بسیاری موارد میزان کاغذ اضافه برای بعضی حاشیه ها یا ایجاد تطابق بین رولهای کاغذ دیواری به کار میرود. در هر صورت مقدار کاغذ دیواری اضافه را نگهداری کنید تا در صورت خرابی یا پارگی کاغذ، در آینده استفاده شود.

نکته: کاغذ دیواری های آرکس در ابعاد 5 مترمربع و 16.5 متر مربع ارائه شده اند. در صورت انتخاب هر طرح کاغذ دیواری به ابعاد رول آن توجه کنید.

منبع: arovaco.com

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا