بلاگ دکور دیواردکور دیوار

شروع به کار نصب کاغذ دیواری – از ابتدا تا انتها نصب

نصب کاغذ دیواری

نخستین کار برنامه ریزی برای تطبیق نقش ها، جور کردن و به هم انداختن نقش کاغذ دیواری است. یا بهتر بگوییم برنامه ریزی در این مورد که عدم انطباق در کدام نقطه از دیوار کمتر به چشم می آید. بروز خطای عدم انطباق نقش، اجتناب ناپذیر است، چرا که وقتی به آخرین تکه کاغذ دیواری می رسیم ،اغلب مجبور می شویم آن را تا سر اولین تکه کاغذ یواری کوتاه کنیم .برای اینکه تاثیر این خطا به حداقل برسد، همیشه کار را از جایی که دید کمتری دارد شروع کنید .برای نمونه از زاویه دیوار و یا کنار در یا پنجره ،یعنی جایی که نقش ناجور ،امتداد کوتاه تری _حتی تنها چندین سانتیمتر _از ارتفاع دیوار را می پوشاند.

اینک آماده هستید که اولین تکه رابچسبانید .اولین تکه بیشترین اهمیت را دارد زیرا با نصف آن ، تکلیف تکه های بعدی تعیین می شود .اگر تکه ی اول کاملا عمودی قرار نگیرد ،باقی تکه ها از تراز خارج خواهند شد و خطای اولیه بیشتر و بیشتر به چشم خواهد آمد .برای ایجاد یک استای واقعاعمودی(شاغولی)،از شاغولی یا از تراز استفاده کنید

روی دیوار به اندازه پهنای کاغذ دیواری از نقطه شروع دور شوید ،یا 12 میلی متر به عقب برگردید و امتداد شاغول را تعیین کنید و علامت بزنید .اولین تکه کاغذ دیواری از اولین شاغول شروع می شود . اگر نقطه ی شروع ،زاویه دیوار است،کاغذ دیواری را کنج دیوار اطراف آن را به خوب فشار دهید .دو تکه اول کاغذ دیواری را به گونه ای بچینید که نقش روی آن ها با هم مطابقت داشته باشد.هر تکه باید چند سانتی متر بلند تر ازارتفاع دیوار باشد.

کاغذ دیواری چسبدار

امروزه اکثر پوشش ها ،به جز وینیل سنگین(heavy vinyl)به صورت چسبدار(prepasted) عرضه می شوند .برای نصب اینگونه پوشش ،بریده های نواری شکل کاغذ را دوباره به گونه ای از پایین به بالا لوله کنید که نقش آن رو به تو بیفتد.سپس هر لوله را به گونه ای در ظرف آب قرار دهید که قسمت بالای نوار از ظرف بیرون باشد .هنگام نصب ،ظرف آب را روی زمین درست در جایی که نوار کاغذ دیواری قرار است چسبانده شود بگذارید. سرنوار را بگیریدو به بالا بکشید ودر امتداد شاغول بچسبانید .برای از بین بردن حباب های هوا ،روی کاغذ دیواری را برس یا اسفنج تمیز بکشید . دوباره لبه ی تکه یچسبانده شده را با شاغول بسنجید تا مطمئن شوید که کاغذ عمودی قرار گرفته است .سپس با خط کش و کادر اضافی کاغذ را ببرید

نوار دوم را با دقت کنار اولی بگذارید به گونه ای که لب به لب شوند . بعد از 15دقیقه با استفاده از غلتک لاستیکی (seam roller)لبه ها راصاف کنید.چسبی را که از زیر لبه ها بیرون زده است (جز در مورد کاغذ هایی که نقش برجسته دارند )بااسفنج تمیز پاک کنید .

چسب زدن به نوارهای بریده

برای اینکه بتوانید پشت کاغذ وینیل سنگین یا هر نوع کاغذ دیواری را چسب بزنید بدون آنکه همه جا به چسب آلوده شود ،به هر نوار مدتی زمان دهید تا برای نصب آماده شود.از همان چسبی که تولیدکننده ی کاغذ دیواری توصیه کرده است ،استفاده کنیدنوار اولی را روی میز چسب کاری پهن کنید به گونه ای که پشت آن روبه شما باشد .چسب را از وسط رو به بالا بر پشت آن بمالید .این نیمه بالایی راکه چسب زده اید از لبه تا وسط نوار روی چسب خوردگی تا کنید.سعی کنید هنگام تا کردن نیمه بالایی ،چروکی در سطح کاغذ ایجاد نشود ،حالا نیمه ی پایینی را چسب بمالید.

زمانی که نوار اولی راکنار گذاشته اید تاآماده شود ،به نوار دوم چسب بزنید .اگر برای هر دیوارهمه ی نوار های لازم را پیشاپیش می برید،پشت هرنوار ،روی لبه نوار بالای بنویسید((بالا)) و هر نوار را یک شماره بدهید.نوار آماده برای نصب رابه این صورت به دیوار بچسبانید و صاف کنید ،سپس تای نیمه ی پایینی را باز کنید ،آنرا هم بچسبانید و صاف کنید .

دریچه ها و زاویه ها

به هر درگاه و پنجرهای که می رسید آن را تکمیل کنید، سپس سراغ دیوار بعدی بروید .نواری را مجاور در یا پنجره است به گونه ای بچسبانید که کمی از نوار روی چار چوب قرار بگیرد.ابتدا کاغذ را روی کناره عمودی چار چوب تا کنید و باتیغ یا چاقوی تیز ببرید .سپس به همان ترتیب به کناره فوقانی ودر موردپنجره به کناره های فوقانی و تحتانی ،بپردازید .

برای این که بتوانید از پس زاویه ها بر آیید ،همچنان که به کنج دیوار نزدیک می شوید فاصله ی لبه آخرین کاغذ چسبانده شده را تا زاویه ی دیوار اندازه بگیرید و نوار بعدی را 12 میلی متر پهن تر از این اندازه ببرید .نوار را نصب کنید و با حاشیه ی اضافی زاویه را بپوشانید سپس با شاغول ،روی دیوار دوم راستای قائم را تعیین کنید ونوار آن دیوار را هم به گونه ای بچسبانید که حدود 12 میلیمتر اضافه تر باشد واین اضافه روی اضافه نوار قبلی بیفتد .درست در مرکز زاویه این اضافت بر هم افتاده را ببرید سپس هر لبه را کمی باز کنید تا بتوانید اضافی بریده شده را از پشت هر دو نوار بکنید .

در آخر روی نواری را که به این ترتیب پدید آمده است غلتکی لاستیکی بکشید.

منبع: memarinews.com

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا