بلاگ دکور دیواردکور دیوار

برای خرید کاغذ دیواری باید چه نکاتی را در نظر بگیریم؟

راهنمای انتخاب و خرید کاغذ دیواری در دکوراسیون منزل

کاغذ دیواری امروزه به دلیل داشتن نقش‌های متفاوت و زیبا می‌تواند تنها روی یکی از دیوارهای نشیمن یا پذیرایی نقش‌آفرینی کند و مکمل وسایل خانه و رنگ دیگر دیوارها باشد.
بسیاری از افراد به دلیل داشتن آلرژی به بوی رنگ، کاغذ دیواری را به دیگر پوشش‌ها ترجیح می‌دهند. در ساختار برخی رنگ‌ها سرب وجود دارد که برای سلامت کودکان مضر است‌ ولی کاغذ‌دیواری‌ها غالبا سلامت‌محورند.

1) یکی از انواع پوشش دیواری، کاغذدیواری است که در انواع مختلف با طیف رنگی وسیع در بازار موجود است.

۲) کاغذ دیواری به دلیل نداشتن بوی رنگ و نصب سریع و آسان می‌تواند جایگزین خوبی برای رنگ‌های معمولی باشد، بسیاری از افراد به دلیل داشتن آلرژی به بوی رنگ، کاغذدیواری را به دیگر پوشش‌ها ترجیح می‌دهند، در ضمن در ساختار برخی رنگ‌ها سرب وجود دارد که برای سلامت کودکان مضر است‌ ولی کاغذ‌دیواری‌ها غالبا سلامت‌محورند.

۳) کاغذدیواری‌های جدید که در بازار وجود دارند، معمولا الیافی، قابل شستشو، ضدخش و ضربه، آکوستیک و با طول عمر بالا و مرغوب هستند و می‌توانند جایگزین خوبی برای دیگر پوشش‌های دیواری باشند.

۴) کاغذدیواری‌هایی که رنگ گرم مانند زرد، نارنجی، قرمز، آجری، زرشکی و هلویی دارند، محیط را دلنشین و جذاب می‌کنند،با استفاده از این رنگ‌ها می‌توانید فضا را غیر رسمی، دنج و خوشایند کنید، بهتر است از این رنگ‌ها در اتاق نشیمن، اتاق غذاخوری و محلی که برای دور هم جمع شدن در نظر گرفته‌اید، استفاده کنید، استفاده از رنگ‌های گرم در اتاق‌های شمالی هم توصیه می‌شود.

طرح کاغذ دیواری, رنگ کاغذ دیواری, دکوراسیون کاغذ دیواری, خرید کاغذ دیواری, انواع کاغذ دیواری, انتخاب کاغذ دیواری | wall-decor, wall-decor-blog | دکوراسیون ساختمان دکوروز

۵) به یاد داشته باشید که اگر الگوی کاغذدیواری‌تان خیلی نزدیک به هم و مرتب در خطوط افقی و عمودی قرار داشته باشد، نقش کاغذدیواری بر جلوه محیط غلبه خواهد کرد؛ به نحوی که مبلمان و و سایل داخل اتاق کمتر دیده می‌شوند.

۶) با استفاده از طرح‌های قطری و زیگزاگ می‌توانید محیط را زنده‌ و پویا جلوه ‌دهید، چنین طرح‌هایی به عنوان طرح‌های انرژی‌زا شناخته می‌شوند.

۷) با استفاده از کاغذدیواری‌هایی که طرح‌های شلوغ و گُل‌دار دارند، می‌توانید فضا را کوچک‌تر نشان دهید.

۸) با استفاده از طرح‌های افقی، می‌توانید خانه را وسیع‌تر و پهن‌تر از آنچه که هست، نشان ‌داده و در عین حال، با ایجاد خطای دید، سقف را به کف نزدیک‌تر نشان دهید.

۹) با استفاده از طرح‌های عمودی و با فاصله می‌توانید دیوارها را بلندتر جلوه داده و این حس را القا کنید که انگار سقف در فاصله‌ای مرتفع‌تر از ارتفاع واقعی‌اش قرار گرفته است./ف

منبع: 2nafare.com – دونفره

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا