بلاگ دکور دیواردکور دیوار

کاغذ دیواری چیست و مواردی که باید در مورد کاغذ دیواری بدانیم

تمام مواردی که باید در مورد کاغذ دیواری بدانیم

کاغذ دیواری ها با توجه به نوع کاغذ ، زمانی که در معرض نور خورشید قرار می گیرند و رطوبت سال های زیادی عمر خواهند کرد.

کاغذ دیواری مانند یک شات از بوتاکس برای اتاق های خسته کننده است. به عبارتی برجسته سازی دیوار اتاق با کاغذ دیواری و یا استیکر انجام می شود. مطمئنا ، رنگ ها در این برجسته سازی نقش مهمی دارند، اما کاغذ ها بیشتر از رنگ ها تاثیر دارند. آن ها به دیوارها شخصیت، ابعاد، و طرح می دهند.
کاغذ دیواری از چین آغاز شده است . به این دلیل که اولاٌ چینی ها کاغذ را اختراع کردند ، ثانیاً آن ها از قدیم کاغذ برنجی را روی دیوارهایشان می چسباندند .اولین کاغذ دیواری اروپایی که هنوز هم وجود دارد روی تیر عمارت دانشگاه کمبریج است که به سال ۱۵۰۹ تعلق دارد. اما کاغذ دیواری به نامی که ما می شناسیم در سال ۱۶۷۵ توسط جین مایکل پاپیلون که فرانسوی است درست شد.
امروزه با توجه به اینکه در اینترنت می توان همه چیز را پیدا کرد، به راحتی با جست و جو در سایت های مختلف و خواندن مقالات گوناگون می توان اطلاعات لازم در خصوص انتخاب طرح و رنگ کاغذ دیواری و چگونگی نصب آن را بدست آورد.

فروش کاغذ دیواری

فروش کاغذ دیواری ها به صورت رولی است و با توجه به متراژ دیوار شما می توانید یک یا چند رول از کاغذ دیواری مورد نظرتان را خریداری کنید.

قیمت کاغذ دیواری

قیمت کاغذ دیواری ها با در نظر گرفتن جنس کاغذ و ضخامت آن و همچنین قابل شست و شو بودن آن متفاوت است.

نصب کاغذ دیواری

اگر هزینه بالایی برای خرید کاغذ دیواری صرف کرده اید ، حتماً برای نصب آن از افراد متخصص کمک بگیرید. لازم است بدانید تغییر کاغذ دیواری و جدا کردن کاغذ های قدیمی نیز دارای هزینه ای جدا است . اما اگر قصد دارید که تنها یک قسمت کوچک از اتاق را کاغذ دیواری کنید می توانید از هنر خود بهره بگیرید و با کمی پرس و جو و تحقیق این کار را خودتان انجام دهید.

عمر کاغذ دیواری

کاغذ دیواری ها با توجه به نوع کاغذ ، زمانی که در معرض نور خورشید قرار می گیرند و رطوبت سال های زیادی عمر خواهند کرد. یک کاغذ دیواری معمول حداکثر 15 سال دوام می آورد، اما امکان دارد شما بخواهید هر چند سال یک بار طرح دیوار را عوض کنید .

چگونه تمیز کردن کاغذ دیواری ها

با استفاده از آب گرم و اسفنج معمولی می توان کاغذ دیواری ها را تمیز کرد؛ یا با استفاده از یک تکه پارچه بدون پرز نم دار با حرکتی از بالا به پایین انها را تمیز کنید . برای لکه های سخت، استفاده از مواد شوینده ملایم و یا الکل لازم است. اگر کاغذ دیواری شما داری بافت برجسته است می توانید با جارو آن را تمیز نگه دارید.

منبع: esfahanemrooz.ir

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا