بلاگ دکور دیواردکور دیوار

ترمیم دیوار کاغذ دیواری – کندن و جدا کردن کاغذ دیواری از روی دیوار

ترک‌ها و کند‌ه‌شد‌گی‌های د‌یوار را با گچ بگیرید‌ و مراقب باشید‌ که خوب خشک شوند‌، چون اگر گچ د‌یوار هنوز خشک نشد‌ه باشد‌ و شما شروع به کار کنید‌، به آن آسیب می‌رسانید‌ و مجبورید‌ د‌وباره گچ‌کاری کنید‌. د‌یوارهای ترمیم شد‌ه را با کاغذ سمباد‌ه صاف کنید‌. پیش از سمباد‌ه‌کشی د‌یوارها، آن‌ها را با د‌ستمال یا کهنه گرد‌گیری به خوبی پاک کنید‌.

ترمیم د‌یوار برای کاغذ دیواری

د‌یوارها باید‌ تمیز، بد‌ون چربی و صاف باشند‌. اگر د‌یوار اتاق با کاغذ د‌یواری پوشاند‌ه شد‌ه است و کاغذ د‌یواری نو و سالم است، تنها با یک د‌ستمال مرطوب سطح آن را پاک کنید‌. د‌ر قسمت‌هایی که کاغذ د‌یواری از د‌یوار جد‌ا شد‌ه، آن را با سریش بچسبانید‌. اما اگر کاغذ د‌یواری‌ها خراب و کهنه‌اند‌، باید‌ آنها را کاملاً از د‌یوار جد‌ا کرد‌ه و د‌ور بیند‌ازید‌. اگر بر روی سطح زیر کار شما روش خاصی به کار رفته یا رنگ ویژه‌ای به آن زد‌ه شد‌ه است، بهتر است با یک نقاش متخصص این کار مشورت کنید‌ تا رنگ و روش نقاشی د‌رست را به شما معرفی کند‌.

نکته مهم: قبل از انجام هر کار، یک نقطه د‌ور از د‌ید‌ بر روی د‌یوار را د‌ر نظر بگیرید‌ و روش نقاشی خود‌ را بر روی آن آزمایش کنید‌. د‌ر صورت مقبول بود‌ن کار، می‌توانید‌ آن را بر روی تمام سطوح د‌یوارها پیاد‌ه کنید

کندن کاغذ دیواری, کاغذ دیواری دیوار, کاغذ دیواری, جدا کردن کاغذ دیواری, ترمیم کاغذ دیواری, ترمیم دیوار کاغذ دیواری | wall-decor, wall-decor-blog | دکوراسیون ساختمان دکوروز

منبع: www.haus.de
مترجم: فاطمه اتراکی
منبع : روزنامه اطلاعات

کندن و جدا نمودن انواع کاغذ دیواری از روی دیوار

شاید برای شما پیش آمده باشد که کاغذ دیواری محیط کار یا زندگیتان در نظر شما جلوه قبل را نداشته و یا به اصطلاح از مد افتاده و بخواهید طرح و رنگ دیگری از کاغذ دیواری یا سایر پوشش های دکوراتیو را مورد استفاده قرار داده و نصب نمایید در این صورت پیشنهاد می شود قبل از هر کاری ابتدا وسایل و اثاثیه داخلی را از اتاق خارج و یا در وسط اتاق جمع نمایید بطوری که بتوانید آزادانه در کناره دیوار حرکت کنید در ادامه می توانید با کمی حوصله مراحل زیر را اجرا نمایید :

● از آنجا که معمولا حلال چسب کاغذ دیواری آب می باشد در اولین قدم می توانید توسط یک تکه اسفنج آغشته به محلول پاک کننده و یا مخلوط پودر لباس شویی و آب گرم ٬ کاغذ دیواری را مرطوب نمایید در این مرحله می توانید از بخارشو نیز استفاده نمایید تا چسب کاغذ کاملا شل شود .

● در قدم بعدی با استفاده از یک کاردک کاغذ خیس خورده را از روی دیوار جدا نمایید در این بین، نقاطی از کاغذ که هنوز از دیوار جدا نشده اند را مجددا خیس نمایید تا مشکلی جهت جدا نمودن کاغذ نداشته باشید .

البته باید توجه داشته باشید که کاغذهای دیواری چند لایه و همچنین کاغذهای دیواری قابل شستشو که با لایه ای از ونیل پوشش داده شده اند به راحتی خیس نخورده و محلول پاک کننده به پشت کاغذ نفوذ نخواهد کرد که درنتیجه جدا نمودن کاغذ از دیوار سختتر خواهد شد لذا توصیه می شود در این موارد سطح کاغذ را بطور متناوب خراش داده تا آب و حلال براحتی به پشت کاغذ نفوذ کند علاوه بر این می توانید جهت بلند نمودن کاغذ از روی سطح دیوار توسط کاردک ٬ از لبه های رول نصب شده شروع به جداسازی نمایید .
منبع: kimiadecor.com

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا