بلاگ دکور دیواردکور دیوار

ست کردن رنگ، طرح و مدل کاغذ دیواری با دکوراسیون داخلی

کمک گرفتن از دکوراسیون داخلی منزل برای انتخاب کاغذ دیواری

از آنجا که معمولا انتخاب دو یا چند طرح (یا رنگ) کاغذ دیواری با یک هارمونی مناسب برای یک محیط نیاز به دقت و سلیقه و کمی هم دانش معماری دارد، می توانید از یک طراح دکوراسیون داخلی برای انتخاب طرح و چیدمان و رنگ بندی دیوارهایتان کمک بگیرید. امروزه به کمک نرم افزار های شبیه ساز سه بعدی میتوان چشم اندازی نزدیک به واقع از یک طرح پیشنهادی قبل از اجرا به دست آورد.

اگر چه معمولا سلیقه  و روحیه افراد در گزینش یک طرح و رنگ خاص، حرف نخست را می زند، ولی به هر حال در طراحی داخلی یک محیط نمی توان از پاره ای نکات و اصول معماری و ترکیب بندی غافل ماند. حضور دیگر عناصر محیطی و سایر اسباب و لوازم  موجود همچون مبلمان ، پرده ها و . . . نیز در این انتخاب موثرند. همچنین کاغذ دیواری انتخابی باید هماهنگی و هارمونی لازم را با رنگ سقف ها و ابزار ها و کنج های گچبری شده و همچنین رنگ و بافت کفپوش اتاق ها و قرنیز های آن داشته باشد

رنگ کاغذ دیواری, دیوارپوش, دکوراسیون داخلی با کاغذ دیواری, انتخاب مدل کاغذ دیواری, انتخاب کاغذ دیواری | wall-decor, wall-decor-blog | دکوراسیون ساختمان دکوروز

برای انتخاب یک کاغذ دیواری مناسب باید به نکات زیر توجه کرد:

تصمیم گیری راجع به جنس و طرح کاغذ دیواری مورد نیاز: از آنجائیکه انواع زیادی از کاغذ دیواری از نظر جنس و طرح در بازار موجود میباشد پیش از اقدام به خرید باید راجع به این موارد تصمیم گیری کنید. بازدید از همه اجناس موجود در بازار معمولا برای مشتریان منجر به سردرگمی خواهد شد. کاغذ دیواری هایی که بر پایه nonwoven تولید می شوند، نصبشان سریعتر و راحت تر است ولی استحکام کمتری نسبت به کاغذ دیواری های با روکش وینیل دارند. از نظر مقاومت در برابر رطوبت نیز کاغذ دیواری های وینیلی بسیار مقاوم ترند و در بازار به عنوان کاغذ دیواری های قابل شستشو شناخته می شوند. برخی انواع دیگر دیوارپوش مانند دیوار پوش های پارچه ای (textile) و کاغذ دیواری هایی با تکه هایی شبیه مخمل (Flock / velvet) را با قیمت بالاتری می توان تهیه کرد که باز هم در مقایسه با پوشش های وینیلی مقاومت کمتری نسبت به رطوبت دارند. اصولا قیمت کاغذ دیواری گزینه مهمی در انتخاب آن برای یک فضای خاص است، مثلا استفاده از انواع گران قیمت کاغذ دیواری در یک راهرو پر رفت و آمد و یا در اتاق کودکان گزینه مناسبی نیست و این قبیل پوشش ها را میتوان در فضاهای خلوت تر یا اتاق پذیرایی و نشیمن های خصوصی استفاده کرد.

رنگ کاغذ دیواری, دیوارپوش, دکوراسیون داخلی با کاغذ دیواری, انتخاب مدل کاغذ دیواری, انتخاب کاغذ دیواری | wall-decor, wall-decor-blog | دکوراسیون ساختمان دکوروز

برای انتخاب یک طرح و رنگ بهینه هم توجه به چند نکته خالی از فایده نیست:

● هماهنگی رنگ و بافت کاغذ دیواری با رنگ و بافت پوشش کف اتاق ها و رنگ قرنیز ها

● هماهنگی سبک و استایل کاغذ دیواری با لوازم و مبلمان منزل و پرده ها

● گزینش رنگ مناسب برای سطوح افقی، سقف ها، آرک و ابزارها و کنج های گچبری شده

کاغذ دیواری در مقایسه با رنگ آمیزی گزینه بهتری برای ایجاد یک تم و فضای خاص در یک اتاق می باشد. در اتاقهایی با نقشه مربع یا مستطیل چند روش برای ترکیب و چیدمان کاغذ دیواری روی سطوح دیوار ها وجود دارد:

● استفاده از کاغذ دیواری با ترکیب رنگ غالب برای دیوار مقابل ورودی اتاق (تصویر 1)، مناسب برای اتاق هایی بزرگ است که مایلید فضا را کمی صمیمی تر و جمع و جور تر نشان دهید.

● پوشاندن سقف با کاغذ دیواری (تصویر 2)، ایده جالبی می تواند باشد، خصوصا برای سقفهای مرتفع با استفاده از رنگهای تیره تر کاغذ دیواری می توان ارتفاع را تا حد مطلوبی تعدیل کرد.

● استفاده از کاغذ دیواری در یک سمت ورودی (تصویر 3) اتاق را بزرگتر و کشیده تر نشان میدهد. و پوشش هر دو طرف ورودی (تصویر 4) این ویژگی برجسته تر شده و فضا کمی تنگتر به نظر خواهد آمد.

منبع: arel.ir

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا