بلاگ دکور دیواردکور دیوار

نکات کاربردی برای خرید کاغذ دیواری برای زیبایی بیشتر منزل

١٠ نکته کاربردی برای خرید کاغذ دیواری

فوت و فن‌هایی برای زیبایی بیشتر و هزینه کمتر

بازار جهانی کاغذ دیواری مدتی است که دوباره گرم شده است. برای مدت طولانی رنگ‌آمیزی گزینه اصلی بود و کاغذ دیواری به ندرت مورد استفاده قرار می‌گرفت. ولی حالا برخلاف گذشته کاغذ دیواری‌ها در طرح‌ها و رنگ‌های متنوع‌تری تولید می‌شود و طراحان دکوراسیون داخلی ترجیح می‌دهند به جای استفاده یکنواخت از یک مدل، با چینش هنرمندانه انواعی از کاغذ دیواری، فضای زیباتری خلق کنند. همین موضوع دوباره بعد از چند دهه بازار کاغذ دیواری را تکان داده است. اگر شما هم قصد خرید از این بازار را دارید بهتر است قبل از آن چند نکته را بدانید.

١- بهترین نوع کاغذ دیواری، آنهایی هستند که با لایه‌ای از وینیل پوشانده شده‌اند. پوشش وینیل ضدآب است و به راحتی امکان شست‌وشوی سطوح پوشانده شده با کاغذ دیواری را برای شما فراهم می‌کند.

٢- کاغذهایی که در آن براده‌های چوب، خرده‌های فلز و موادی مانند پی.وی.سی به کار رفته باشد مقاوم‌تر از سایر کاغذ دیواری‌ها هستند. این نوع کاغذها را می‌توانید در اتاق‌های پذیرایی استفاده کنید.

٣- برای پوشش فضای نشیمن بهتر است از کاغذ دیواری‌هایی با جنس لطیف‌تر استفاده کنید. کاغذهایی که در آن الیاف طبیعی و پارچه‌ای به کار رفته‌اند، می‌توانند حس راحتی و صمیمیت بیشتری منتقل کنند.

٤- اگر سقف خانه‌تان کوتاه است از کاغذهایی استفاده کنید که خط‌های عمودی دارند و اگر می‌خواهید فضای خانه را بزرگتر نشان بدهید کاغذهایی با خطوط افقی خریداری کنید.

٥- طرح‌های شلوغ و گل‌های بزرگ خانه شما را کوچکتر از اندازه واقعی نشان می‌دهد. اگر در یک آپارتمان کوچک زندگی می‌کنید قید خرید این مدل کاغذ دیواری‌ها را بزنید.

٦- رنگ و بافت کاغذ دیواری موردنظرتان را با رنگ و جنس کفپوش و مبلمان و وسایل خانه هماهنگ کنید. یادتان باشد هرچه طرح و بافت کاغذ دیواری ساده‌تر باشد با گذشت زمان کمتر خسته‌تان می‌کند. همچنین از انتخاب رنگ‌های تیره برای سطوح وسیع خودداری کنید زیرا به مرور احساس می‌کنید که فضای خانه تنگ‌تر و دلگیرتر از گذشته شده است.

٧- برای آن‌که متحمل هزینه کمتری شوید بهتر است خودتان از اندازه‌گیری سطوح خانه صرف‌نظر کنید و این کار را به عهده نصاب بگذارید. آنها می‌توانند پرتی‌ها و سطوح اریب یا مدور را دقیق‌تر اندازه‌گیری کنند. این کار باعث می‌شود میزان دورریز کاغذ دیواری کمتر شود.

٨- احتمال آسیب‌دیدگی کاغذ دیواری خانه را بدهید و یک یا ٢ رول اضافه خریداری کنید. با این کار دیگر نیازی ندارید برای ترمیم کاغذ دیواری خانه‌تان مدت زیادی در بازار جست‌وجو کنید.

٩- وقتی می‌خواهید کاغذ دیواری بخرید قیمتی که در آلبوم درج شده است قیمت یک رول است. این موضوع بسیاری از خریداران کاغذ دیواری را در محاسبه هزینه‌هایشان به اشتباه می‌اندازد زیرا نصابان از کاغذهایی استفاده می‌کنند که عرضی معادل ٢ یا ٣ برابر یک رول دارد. این کار باعث می‌شود یکدستی طرح‌ها حفظ شود و تعداد درزها به حداقل برسد. یک رول عرضی حدود ٤ متر و ١٢ سانتی‌متر دارد و رول ٢برابر دارای عرضی معادل ٨ متر و ٢٣ سانتی‌متر است.

١٠- نکته دیگر هنگام خرید کاغذ دیواری این است که بعضی از طرح‌ها، کاغذ بیشتری مصرف می‌کنند. طرح‌هایی که خطوط منحنی
یا مستقیم دارد باید در کناره درزها هماهنگ شوند بنابراین نصاب مقدار زیادتری کاغذ دیواری با خود به همراه می‌آورد. اگر هزینه برایتان مهم‌تر از طرح است از انتخاب طرح‌های هندسی و خطوط منظم خودداری کنید.

منبع: shahrvand-newspaper.ir

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا