بلاگ دکور دیواردکور دیوار

نصب و اجرا دکوراسیون کاغذ دیواری – فروش انواع کاغذ دیواری در طرح و رنگ مختلف

دکوراسیون کاغذ دیواری

اجرای انواع کاغذ دیواری در طرح و مدل های مختلف
فروش کاغذ دیواری – نصب کاغذ دیواری

کاغذ دیواری ایرانی – کاغذ دیواری خارجی – دکوراسیون کاغذ دیواری
کاغذ دیواری قابل شستشو – کاغذ دیواری پوستری

قیمت کاغذ دیواری – کاتالوگ کاغذ دیواری

طرح کاغذ دیواری – مدل کاغذ دیواری – آلبوم و عکس کاغذ دیواری
کاغذ دیواری اتاق – کاغذ دیواری منزل – کاغذ دیواری خانه

برای ارائه رایگان کاتالوگ کاغذ دیواری و مشاوره رایگان کافیست با ما تماس بگیرید

شما علاوه بر این که می توانید برای تزیین خانه یا دکوارسیون منزل یا ساختمان خود از انواع کاغذ دیواری – کاغذ دیواری اتاق – کاغذ دیواری اتاق کودک و اتاق بچه و اتاق نوزاد – کاغذ دیواری اتاق خواب و منزل در هر طرح و مدلی از گروه ما در نصب و فروش و اجرا کاغذ دیواری بهره مند شوید، می توانید در رنگ آمیزی خانه و ساختمان خود از نقاشان ما در زمینه انواع نقاشی ساختمان (روغنی – بلکا – مولتی کالر و … ) یا هر نوع رنگ یا نقاشی دیگری بهره مند شوید، ضمنا می توانید مطالب آموزشی در مورد رنگ آمیزی ساختمان و نقاشی منزل و انواع رنگ های ساختمانی و همچنین مقالات در زمینه های مختلف رنگ ها و نقاشی ساختمان را در سایت  مطالعه نمایید و همچنین با دیدن فیلم های آموزشی نقاشی ساختمان از آموزش های تصویری این مجموعه بهره مند شوید تا بتوانید تصمیم گیری بهتری در نقاشی خانه یا منزل خود داشته باشید و با بهترین رنگ ها خانه خود را رنگ آمیزی کنید.

برای اطلاع بیشتر در مورد انواع کاغذ دیواری و طرح ها و مدل های کاغذ دیواری و همچنین اطلاع از قیمت کاغذ دیواری و نیز دریافت کاتالوگ انواع مدل و طرح کاغذ دیواری و بازدید و مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید – تا به بهترین نحو شما را راهنمایی کنیم

هدف ما جلب رضایت شما ، مشتریان گرامی است

——————————————*-*-*——————————————

کاغذ دیواری چیست؟

کاغذ دیواری نوعی ماده اولیه جهت پوشاندن و تزئین کردن دیوارهای داخلی ساختمان های مسکونی، تجاری و سایر ساختمان ها است و یکی از وجوه مهم دکوراسیون داخلی محسوب می شود. تکنیک های چاپ کاغذ دیواری شامل چاپ مسطح (Surface)، کلیشه‏ای (Gravure)، سیلک اسکرین (Silk Screen) و چاپ دورانی (Rotary) است. کاغذ دیواری معمولا به صورت رول فروخته می شود و جهت چسباندن آن به دیوار از چسب مخصوص استفاده می شود.

طرح های کاغذ دیواری

طرح های مورد استفاده در کاغذ دیواری ها به 2 صورت می باشند:

1- طرح هایی که مانند یک نقاشی دارای تصویر مشخصی هستند.

2- طرح هایی که از بافت های گرافیکی (نقش های کوچکی که تکرار می شوند) به وجود می آیند.

بر اساس علم ریاضی در چنین طرح هایی از کاغذ دیواری، نقش های گرافیکی فقط به 17 روش می توانند در کنار هم تکرار شده و تشکیل تصویر بزرگتری را دهند و طرح های استفاده شده در تولیدات همه سازندگان کاغذ دیواری در دنیا نیز بر اساس همین 17 روش می باشد.

جالب اینجاست که این مبحث در علم ریاضی به نام “گروه کاغذ دیواری” شناخته می شود.

انواع کاغذ دیواری ایرانی و خارجی

انواع کاغذ دیواری خارجی و ایرانی در طرح ها و رنگ های گوناگون نظیر کاغذ دیواری پوستری – کاغذ دیواری ایتالین- کاغذ دیواری کلاسیک –کاغذ دیواری کومو- کاغذ دیواری ونوس – کاغذ دیواری پلاتیوم- کاغذ دیواری سیلور همچنین کاغذ دیواری پوستری و دیگر کاغذ دیواری ها با ارائه انواع کاتالوگ آماده خدمت به شما مشتریان می باشد

فروش و نصب انواع کاغذ دیواری های ایرانی و خارجی

در مدل های ویکتوریا – آیدی – رویال – ویولت – فلورانس – زمرد – دکور – دیزنی و …در طرح ها و رنگ های مختلف

کاغذ دیواری پوستری با انواع کاتالوگ انواع دیگر کاغذ دیواری:

ایتالین- کلاسیک- کومو- ونوس- پلاتیوم -اسپریت- کروم- الگانت- سیلور- کورال- کومو- تینا- وی آی پی- لورنت- لوسی- امادوس- داوینچی- ون گوک- سیلور- کاپریس- اسکای- آنتیکو- پالاتیوم – مگاپلیس-جریدیوم- پایسون- فشن

انواع کاغذ دیواری

1- پوستری

2- پوستری دیواری

3- دوختی و نگینی

4- مخملی

گروه دکوراسیون و تزئین خانه و ساختمان ایران ارائه دهنده کاغذ دیواری با ویژگی های ظاهری:

1-طرح ها و رنگ های متنوع و مطابق با هر سلیقه

2- طرح های مدرن و نئومدرن مخصوص اتاق خواب ، دفتر کار ، سالن ها ، هتل ها و مکان های تجاری

3- رنگ آمیزی شیک و متنوع

4-طرح های نگین دار ، برجسته ، براق و متالیک

5-دارای خاصیت بزرگنمایی سالن

6-متراژ هر رول:16/5 مترمربع (106 سانتی متر * متر5/ 15)

انواع کاغذ دیواری

این مهم است که در مورد رایج‌ترین انواع کاغذ دیواری های موجود، در هنگام خرید اطلاعاتی داشته باشید. اساسا کاغذ دیواری هایی که دارای پوشش وینیل هستند بادوام‌ترین انواع کاغذ دیواری ها محسوب می‌شوند. این نوع از کاغذ دیواری ها هم‌چنین قابل شست‌وشو و ضد آب هستند. همین نوع از کاغذ دیواری خود به دو نوع تقسیم می‌شود: نوع اول در قسمت پشت کاغذ دیواری دارای لایه‌ای از وینیل است و نوع دوم دارای لایه‌ای از وینیل در قسمت روی کاغذ دیواری است که مسلما نوع دوم دوام بیشتری دارد. نوع اول قابل شست‌وشو و ضد آب است و راحت‌تر از روی دیوار کنده می‌شود. بنابراین نوع دوم کاغذ دیواری های دارای پوشش وینیل، می‌توانند مناسب‌ترین گزینه برای انتخاب باشند.

اساسا كاغذ ديواری هايي كه داراي پوشش وينيل هستند بادوام‌ترين انواع كاغذ ديواری ها محسوب می‌شوند. اين نوع از كاغذ ديواری ها هم‌چنين قابل شست‌وشو و ضد آب هستند. همين نوع از كاغذ ديواری خود به دو نوع تقسيم مي‌شود: نوع اول در قسمت پشت كاغذ ديواری داراي لايه‌اي از وينيل است و نوع دوم داراي لايه‌اي از وينيل در قسمت روي كاغذ ديواری است كه مسلما نوع دوم دوام بيشتري دارد. نوع اول قابل شست‌وشو و ضد آب است و راحت‌تر از روي ديوار كنده مي‌شود. بنابراين نوع دوم كاغذ ديواری هاي داراي پوشش وينيل، مي‌توانند مناسب‌ترين گزينه براي انتخاب باشند.

کاغذ دیواری نوعی ماده اولیه جهت پوشاندن و تزئین کردن دیوارهای داخلی ساختمان های مسکونی، تجاری و سایر ساختمان ها است و یکی از وجوه مهم دکوراسیون داخلی محسوب می شود. تکنیک های چاپ کاغذ دیواری شامل چاپ مسطح (Surface)، کلیشه‏ای (Gravure)، سیلک اسکرین (Silk Screen) و چاپ دورانی (Rotary) است. کاغذ دیواری معمولا به صورت رول فروخته می شود و جهت چسباندن آن به دیوار از چسب مخصوص استفاده می شود.

انتخاب کاغذ دیواری مناسب

به دلیل تنوع بالا و کیفیت متفاوت ٬ کاغذ دیواری در رنج قیمتی بسیار وسیعی ارائه می گردد لذا توصیه می شود در اولین قدم با در نظر گرفتن میزان هزینه تخصیص یافته ٬ آلبوم ها انتخاب شوند .با دقت در طرح و رنگ کفپوش ٬ سقف و اثاثیه داخلی ٬ طرح و رنگ قابل قبول و مناسب برای کاغذ دیواری را انتخاب نمایید. در این مرحله توجه به سبک دکوراسیون داخلی و چیدمان اثاثیه از اهمیت بالایی برخوردار می باشد . برای مثال استفاده از کاغذ دیواری های پر زرق و برق و گلدار در محیطی با دکوراسیون ساده و مدرن مناسب نخواهد بود .مشاهده تصاویر مربوط به اجرای انواع کاغذ دیواری در مکانهای با کاربری یکسان و الهام گرفتن از آنها در انتخاب طرح و رنگ مناسب .در نهایت با مراجعه به آلبوم های مناسب کاغذ دیواری و استفاده از مشاوره رایگان طراحان شرکت کیمیا دکور میتوانید با انتخاب چندین کد از هر آلبوم کاغذ دیواری دلخواه خود را انتخاب نمایید.

نکاتی که به شما کمک می کند کاغذ دیواری مناسب دکوراسیون منزل تان را بخرید

هماهنگی کفپوش خانه با کاغذ دیواری بسیار مهم است. بنابراین بهتر است از کاغذ دیواری های گلدار یا با طرح و شکل های شلوغ برای خانه هایی با کفپوش ساده استفاده کنید و برعکس

استفاده از کاغذ دیواری برای پوشاندن دیوارهای منازل در دهه های گذشته رونق چندانی نداشت. علت این بی اقبالی هم متنوع نبودن رنگ ها و طرح های کاغذهای دیواری بوده است اما امروزه کاغذ دیواری ها به دلیل تنوع در رنگ ، شکل و جنس به یکی از اولین انتخاب های خانه دارها برای پوشش دیوارها تبدیل شده اند.

تا آنجا که حتی می توان گفت این پوشش تا حدود زیادی جای رنگ را گرفته است. علت دیگری که کاغذ دیواری این روزها طرفداران بسیاری پیدا کرده، نصب آسان و سریع آن است. به علاوه کاغذها، بوی تند و تیز و خرابکاری های رنگ را نیز ندارند.

البته این نکته نیز قابل توجه است که قبل از انتخاب کاغذ دیواری حتما باید به نکاتی توجه کنید. در غیر این صورت به سرعت دلزده و پشیمان می شوید.

نکات زیر می تواند راهکارهای مفیدی برای انتخاب کاغذ دیواری خانه شما باشد

1 – قبل از انتخاب کاغذ دیواری باید به رنگ وسایل خانه توجه کنید زیرا هماهنگ نبودن رنگ و نوع کاغذ دیواری با سایر وسایل، علاوه بر اینکه خانه را بی نظم و خسته کننده نشان می دهد، برای افراد خانواده احساس آشفتگی و کلافگی ایجاد می کند. بنابراین حتما به هماهنگی رنگ ها توجه داشته باشید.

2 – هماهنگی نوع و طرح کاغذ دیواری با سبک و شکل چیدمان خانه نیز مهم است. به طور مثال برای خانه ای که سبکی بسیار فانتزی و مدرن دارد باید از کاغذ دیواری هایی ساده و با نقش و نگار کم استفاده کنید و برای خانه هایی که با مبلمان استیل و فرش های ابریشمی چیدمان شده اند باید کاغذ دیواری هایی سنگین با نقش و نگارهای برجسته به کار ببرید.

3 – اغلب کاغذ دیواری ها امروزه قابل شست وشو هستند ولی به دلیل میزان استفاده از پارچه و مواد پی وی سی، به دو نوع درجه یک و دو تقسیم می شوند. به این ترتیب که شاید برای از بین بردن بعضی لک ها و کثیفی های روی کاغذ دیواری هنگام شست وشو با مشکل مواجه شوید. بنابراین بهتر است هنگام خرید کاغذ دیواری به این مورد توجه کنید. در این مورد از فروشنده نیز می توانید کمک بگیرید.

4 – بهتر است برای خانه هایی که سقف بلندی دارند از کاغذ دیواری هایی با شکل و خطوط افقی استفاده کنید که در این صورت ارتفاع سقف را کوتاه تر جلوه می دهد و در ضمن نوعی گرما و صمیمیت نیز به وجود می آورد. استفاده از کاغذ دیواری های بافت دار به دیوارها عمق می بخشد و نیز سبب جذب صدای فضا می شود.

5 – برای آنکه فضایی آرام و به دور از شلوغی و بی نظمی داشته باشید بهتر است از کاغذ دیواری هایی گلدار با رنگ های ملایم استفاده کنید. اگر خواهان فضایی پر از انرژی و هیجان هستید کاغذ دیواری هایی با رنگ های شاد و درخشان که طرح های هندسی و هنری دارند به کار ببرید که در این صورت هر بیننده ای را سر ذوق می آورد.

6 – هماهنگی کفپوش خانه با کاغذ دیواری بسیار مهم است. بنابراین بهتر است از کاغذ دیواری های گلدار یا با طرح و شکل های شلوغ برای خانه هایی با کفپوش ساده استفاده کنید و برعکس کاغذ دیواری های ساده را برای خانه هایی با کفپوش های طرح دار به کار ببرید تا این هماهنگی، زیبایی خانه شما را چند برابر کند.

7 – اگر به لحاظ شخصیتی فردی تنوع طلب هستید و زود از همه چیز خسته می شوید، پیشنهاد ما این است که از کاغذ دیواری های ساده با رنگ های ملایم که هیچ طرح و شکلی ندارد و با هر نوع چیدمان و رنگی هماهنگ می شود، استفاده کنید زیرا استفاده از کاغذ دیواری های طرح دار روحیه خاصی می طلبد و هماهنگ کردن وسایل با این گونه کاغذها کمی مشکل است و ممکن است پس از مدتی دچار دلزدگی شوید.

8 – بهتر است کاغذ دیواری هایی با پوشش وینیل خریداری کنید زیرا هم قسمت زیرین و هم قسمت بیرونی این گونه کاغذ دیواری ها از لایه های وینیل تشکیل شده است. این پوشش علاوه براینکه ضد آب است، کیفیت بسیار بالایی هم دارد. فقط شاید کمی گران تر از کاغذ دیواری های دیگر باشد که در عوض دارای عمر و دوام بیشتری است.

9 – بیشتر اوقات هزینه و قیمت کاغذ دیواری ها به دلیل برخی محاسبات تا حدودی برای افراد گنگ و مبهم است زیرا کاغذ دیواری ها به شکل رول هایی با عرض های مختلف عرضه می شوند و هر شکل و طرحی از کاغذ دیواری متراژ و اندازه جدای خود را دارد و چون دیوارهای خانه به طور کامل مستقیم و دارای یک سطح نیست و بیشتر خانه ها دارای ستون و دیوارهای کاذب و غیر مفید هستند، بنابراین هم از رول های بیشتری نسبت به محاسبه شما استفاده می شود و هم در بعضی از مواقع کاغذها اضافه می آیند.

برای اینکه کمتر با این مشکل مواجه شوید بهتر است متراژ دیوارها و میزان پرتی ها را به طور کامل اندازه بگیرید. در صورت امکان از نصاب کاغذ دیواری بخواهید که اندازه گیری دیوارها را نیز خود او انجام بدهد.

این نکته نیز قابل ذکر است که کاغذ دیواری ها شاید در طول زمان دچار آسیب و خرابی شوند و زیبایی اولیه خود را از دست بدهند. بنابراین بهتر است یک رول بیشتر خریداری کنید تا در صورت نیاز بتوانید از آن استفاده کنید و برای پیدا کردن آن نوع کاغذ دیواری در بازار دچار مشکل نشوید.

انتخاب صحیح کاغذ دیواری

انتخاب یک کاغذ دیواری صحیح و خوب کاری سخت و هراسناک است؛ به خصوص اگر قبلا این کار را انجام نداده باشید. دلیل سختی انتخاب کاغذ دیواری این است که تنوع بی شماری از کاغذ دیواری از لحاظ طرح و رنگ و هم‌چنین جنس پشت کاغذ دیواری در بازار موجود است که باید از بین این تنوع بیشمار، مناسب‌ترین گزینه را برای دکوراسیون خانه خود انتخاب و استفاده کنید.

با این حال این اطمینان را به شما می‌دهیم که راه‌هایی برای تسهیل این فرایند وجود دارد. یکی از مهم‌ترین راه‌ها برای‌ آسان‌تر شدن انتخاب کاغذ دیواری، این است که شما قبل از رفتن به فروشگاه‌ها برای انتخاب و خرید، ایده و طرحی واضح و شفاف از آنچه می‌خواهید داشته باشید. در ادامه مطلب نیز راه‌هایی را به شما پیشنهاد می‌کنیم که با در نظر داشتن آنها بتوانید انتخابی از سر آگاهی داشته باشید. در این مطلب در مورد اینکه چرا، کجا و چگونه باید از کاغذ دیواری استفاده کنید، اطلاعاتی در اختیار شما قرار خواهیم داد.

چرا كاغذ ديواری؟

ممكن است اين سوال وجود داشته باشد كه اگر انتخاب و نصب كاغذ ديواری سخت و پر از دردسر است، چرا بايد از آن استفاده كرد؟ چرا به جاي آن از رنگ‌آميزي براي ديوارها استفاده نكنيم؟ در جواب بايد بگوييم يكي از مهم‌ترين دلايل استفاده از کاغذ دیواری اين است كه طرح‌ها و رنگ‌هايي كه به وسيله كاغذ ديواری مي‌توان روي ديوار به وجود آورد، در حقيقت با نقاشي ديوارها غيرممكن است.

انتخاب کاغذ دیواری

يكي از مهم‌ترين راه‌ها براي‌ آسان‌تر شدن انتخاب کاغذ دیواری، اين است كه شما قبل از رفتن به فروشگاه‌ها براي انتخاب و خريد، ايده و طرحي واضح و شفاف از آنچه مي‌خواهيد داشته باشيد..

يكي از مهم‌ترين دلايل استفاده از کاغذ دیواری اين است كه طرح‌ها و رنگ‌هايي كه به وسيله كاغذ ديواری مي‌توان روي ديوار به وجود آورد، در حقيقت با نقاشي ديوارها غيرممكن است.

رنگ‌آميزي ديوارها كاري بسيار عالي و ايده‌آل است، اما به شرطي كه تمايل به تك‌رنگ بودن ديوارها داشته باشيد يا بخواهيد از دو رنگ متفاوت با هم، اما ساده براي ديوار‌هاي مجاور استفاده كنيد. اما اگر تمايل داريد طرح و نقشي خاص را با جلوه‌اي جذاب و متمايز بر ديوار داشته باشيد يا منظره‌اي ديدني را روي ديوار خانه خود ايجاد كنيد، تنها راه، استفاده از كاغذ ديواری است؛ زيرا در صورتي كه شما در زمينه هنر طراحي و نقاشي توانايي خوبي نداشته باشيد، ايجاد طرح و نقش زيبا روي ديوار، مطمئنا از توان شما خارج خواهد بود، بنابراين اينجاست كه كاغذ ديواری بهترين گزينه براي دكوراسيون است.

كاغذ ديواری را مي‌توان به نحوه‌هاي مختلف روي ديوارهاي يك فضا نصب كرد. براي مثال مي‌توان تمام ديوارها را با يك مدل كاغذ ديواری پوشش داد یا براي برجسته كردن نقطه كانوني، تنها يك ديوار اتاق را كاغذ ديواری كرد؛ هم‌چنين مي‌توان براي هر ديوار، از كاغذ ديواری با طرح‌هاي متفاوت استفاده كرد.

هم‌چنين مي‌توانيد تنها نيمه پاييني ديوار را كاغذ كنید و نيمه فوقاني را با رنگي هماهنگ و مناسب رنگ‌آميزي كنيد؛ يا بالعكس، نيمه پاييني را با كاغذ ديواری طرح‌دار و نيمه فوقاني را با كاغذ ديواری ساده و با رنگي متناسب بپوشانيد.

از طرف ديگر؛ در جاهايي كه رنگ‌آميزي ديوارها نمي‌تواند جلوه مطلوب و مورد نظر شما را به وجود آورد، مي‌توان از كاغذ ديواری استفاده كرد. براي مثال، اگر ديوارهاي خانه شما فرمي نازيبا و بد دارند مي‌توان از كاغذ ديواري براي پوشاندن عيوب ديوار بهره گرفت. همچنين ديوارهاي پوشيده شده با كاغذ ديواري‌هاي مرغوب خيلي سريع‌تر و آسان‌تر از ديوارهاي رنگ شده تميز مي‌شوند. بنابراين كاغذ ديواری براي فضاهايي كه ديوارهايش زود به زود نياز به تميز كردن دارند، مانند آشپزخانه يا اتاق كودك، گزينه مناسب‌تري است.

کجا به دنبال کاغذ دیواری برویم؟

کاغذ دیواری را می‌توان در فروشگاه‌های مخصوص خود و هم‌چنین فروشگاه‌های مجازی بیابید. خرید کاغذ دیواری از طریق اینترنت ایده خوبی نیست، زیرا بافت، طرح و رنگ کاغذ دیواری ها در عکس، هرگز مانند آنچه واقعا هستند مشخص نیست. هم‌چنین اگر شما به فروشگاه‌ها مراجعه کنید این شانس را دارید که بتوانید نمونه‌ای از گزینه‌های انتخابی خود را به خانه بیاورید و با وسایل و مبلمان خانه‌تان تطبیق دهید و جلوه آنها را با نورپردازی موجود در خانه، هم در روز و هم در شب مشاهده کنید، سپس بهترین و مناسب‌ترین گزینه را انتخاب کنید. در صورتی‌که این امکان برای شما در خرید اینترنتی وجود ندارد.

چگونه مناسب‌ترین کاغذ دیواری را بیابیم؟

همانطور که گفتیم، به دلیل وجود تنوع بسیار زیاد کاغذ دیواری ها و احتمال گنگ شدن هنگام خرید، مهم است که حتما قبل از اینکه برای خرید بیرون بروید، ایده و طرحی را در ذهن داشته باشید و کاملا بدانید که چه می‌خواهید. برای این کار از مجلات و وب‌سایت‌های دکوراسیونی بازدید کنید و تصاویر فضاهایی که در آنها از کاغذ دیواری استفاده شده را ببینید، چه کسی می‌داند! شاید در این میان طرح و رنگ مورد علاقه و مناسب برای دکوراسیون خانه خود را بیابید و تنها برای یافتن آن به بازار بروید.

راه دیگر برای انتخاب کاغذ دیواری این است که ابتدا به رنگ‌های موجود، نوع کف‌پوش و سبک دکوراسیون خانه خود و وسایل و مبلمان موجود در دکوراسیون خانه‌تان توجه و تعیین کنید که در اصل آنها دارای چه سبک و جلوه‌ای هستند؛ سپس به دنبال کاغذ دیواری متناسب با همان سبک بروید.

یک کاغذ دیواری ناهماهنگ با سبک دکوراسیون، می‌تواند جلوه کل دکوراسیون را تخریب کند. برای مثال، اگر سبک دکوراسیون خانه شما ساده و مدرن است، نصب کاغذ دیواری گل‌دار و پر زرق و برق به کلی جلوه دکوراسیون شما را تخریب خواهد کرد.

فکر کردن به مبلمان و وسایل موجود در خانه، عناصر دکوراتیو و موکت یا دیگر کف‌پوش‌های موجود در فضا نیز ایده خوب دیگری است. برای مثال اگر در خانه خود کاناپه‌ای سبز رنگ در اتاق نشیمن دارید، مسلما انتخاب یک کاغذ دیواری صورتی می‌تواند تخریب کننده دکوراسیون فضا باشد. کاغذ دیواری باید متناسب و هماهنگ با رنگ و سبک وسایل موجود در فضا باشد.

اگر برایتان مقدور است، بهتر است نمونه رنگ یا رنگ‌های اصلی دکوراسیون فضا را با خود هنگام انتخاب کاغذ دیواری داشته باشید تا بتوانید آن را با کاغذ دیواری‌ها تطبیق دهید. هم‌چنین توصیه دیگر ما این است که حتما از فروشنده کمک بگیرید؛ او را در جریان رنگ و طرحی (راه راه، طرح‌های هندسی، خلوت یا شلوغ) که در ذهن دارید قرار دهید. برای مثال از او بخواهید آلبوم‌های موجود در فروشگاه را که طرح‌های موجود در آن نزدیک به طرح و رنگ مد نظر شماست برایتان بیاورد.

اگر ذهنیت واضحی در مورد آنچه که‌ می‌خواهید، ندارید، به فروشنده بگویید کل آلبوم‌های موجود در فروشگاه را برای یافتن بهترین کاغذ دیواری در اختیارتان قرار دهد.

در خصوص موارد موجود در هر آلبوم و نحوه قرارگیری نمونه‌ها در آن، از فروشنده راهنمایی بخواهید و پس از آن ابتدا یک دور به صورت سریع و گذرا صفحات را ورق بزنید؛ و تنها مواردی را که فکر می‌کنید با دکوراسیون خانه شما هماهنگ است نشانه بگذارید. پس از بازدید از کل آلبوم‌ها، به سراغ موارد علامت گذاشته شده بروید، این بار با دقت بیشتر و آرام‌تر آنها را مشاهده کنید و با نمونه رنگ دکوراسیون خانه خود تطبیق دهید. از میان این موارد بهترین و مناسب‌ترین گزینه‌ها را انتخاب کرده و از فروشنده بخواهید تا نمونه‌ای از آن را در اختیار شما بگذارد تا برای تصمیم و انتخاب نهایی آنها را به خانه بیاورید؛ سپس گزینه‌ای را که بهترین جلوه را در نورپردازی شب و روز خانه شما داشت انتخاب کنید.

هزینه و قیمت کاغذ دیواری

قیمت کاغذ دیواری‌ها مقداری گیج کننده است. قیمتی که در آلبوم‌ها برای هر نوع کاغذ دیواری قید شده است برای یک رول از کاغذ دیواری است. در حالی که رول‌های کاغذ دیواری‌ها برای فروش دو برابر یا سه برابر یک رول تکی تولید می‌شوند. این کار سبب گمراهی افراد در محاسبه هزینه‌ها می‌شود؛ اما این کار دلیل دارد.

فروش کاغذ دیواری ها در رول‌های دو برابر و سه برابر، می‌تواند متراژ بیشتری کاغذ دیواری را نسبت به یک رول واحد در اختیار شما بگذارد. یک رول واحد تنها دارای ۴ متر و ۱۱٫۵ سانتی‌متر (۱۳٫۵ فوت) کاغذ دیواری‌ است در حالی که رول‌های دو برابر دارای ۸ متر و ۲۳ سانتی‌متر ( ۲۷ فوت) کاغذ دیواری هستند. بنابراین اگر طول دیوار شما ۲ متر و ۷۵ سانتی‌متر (۹فوت) است، شما تنها می‌توانید سه ردیف کاغذ دیواری از یک رول واحد روی آن دیوار قرار دهید.

رول‌های کاغذ دیواری دارای عرض‌های مختلفی نیز هست. انواع اروپایی آنها دارای عرض ۵۲ سانتی‌متر (۲۰٫۵ اینچ) است در حالی که رول کاغذ دیواریهای آمریکایی عرض ۶۸٫۵ سانتی‌متر (۲۷ اینچ) دارد. یعنی مسلما شما می‌توانید مقدار بیشتری از دیوار را با یک رول کاغذ دیواری آمریکایی نسبت به یک رول کاغذ دیواری اروپایی بپوشانید.

مورد دیگری که روی قیمت کاغذ دیواری تاثیر می‌گذارد؛ طرحی است که انتخاب می‌کنید. به طور کلی دو نوع طرح برای کاغذ دیواری وجود دارد: طرح‌های مستقیم و صاف و طرح‌های منحنی شکل.

طرح‌های مستقیم و صاف مانند طرح‌های راه راه عمودی و افقی که باید در قسمت درزها تنظیم شوند و طرح‌های منحنی شکل نیز مانند طرح‌های گلدار و هندسی هستند که باز هم باید در قسمت درزها تنظیم شوند. این تنظیمات در قسمت درزها به طوری که دنباله طرح‌ها از ردیفی به ردیف دیگر رعایت شود، نیاز به متراژ بیشتری کاغذ دیواری دارد که در این زمینه و اینکه طرح انتخابی شما به چه مقدار متراژ اضافه نیاز دارد، باید از فروشنده کمک بگیرید.

از این رو باید حتما دیوارهای اتاق را با دقت اندازه‌گیری کنید و هنگام سفارش آنها را به همراه داشته باشید. در نظر گرفتن در و پنجره‌ها را فراموش نکنید. حتی توصیه می‌شود به همراه متراژ، طرحی ساده از فضا را روی کاغذ پیاده کره و به همراه داشته باشید. زمانی که متراژ لازم را برای کاغذ دیواری محاسبه کردید، توصیه می‌کنیم یک یا دو رول کاغذ دیواری اضافه از حد نیاز را خریداری کنید تا در صورت اشتباه در اندازه‌گیری یا خراب شدن قسمتی از کاغذ دیواری، بتوانید از آن مقدار اضافی استفاده کنید.

——————-

طرح های مورد استفاده در کاغذ دیواری ها به 3 صورت می باشند:

1- طرح هایی که مانند یک نقاشی دارای تصویر مشخصی هستند.

2- طرح هایی تحت عنوان Wall Stickers یا کاغذ خود چسب یا چسبانک دیواری (که موضوع تصاویر و مدل های نمایش داده شده در این ایمیل است)

3- طرح هایی که از بافت های گرافیکی (نقش های کوچکی که تکرار می شوند) به وجود می آیند. بر اساس علم ریاضی در چنین طرح هایی از کاغذ دیواری، نقش های گرافیکی فقط به 17 روش می توانند در کنار هم تکرار شده و تشکیل تصویر بزرگتری را دهند و طرح های استفاده شده در تولیدات همه سازندگان کاغذ دیواری در دنیا نیز بر اساس همین 17 روش می باشد.

8 دلیل خوب برای کاربرد کاغذ دیواری

1-کاغذ دیواریها ارزان هستند.

هزینه محصولاتی که باید بطور کلی رنگ شوند و همین هزینه یک رنگ خوب را بهم اضافه نمائید، شما متوجه خواهید شد که لزوماً شما نباید پول زیادی بابت کاغذ دیواری پرداخت نمائید.

2-کاغذ دیواریها دارای عمر طولانی هستند.

در کاغذ دیواری های دکور آرا ازمواد دارای کیفیت عالی بکار برده شده

ما خوشحالیم که شما از دنیای جدید خود بسیار لذت خواهید برد. بسیاری از محصولات و تولیداتی که می توا نند رنگ آمیزی شوند ،بعد از مدتی کوتاه کم رنگ ویا رنگی متمایل به زرد پیدا می کنند. با استفاده از کاغذ دیواری های فروشگاه دکور آرا ، تعویض بعدی کاغذ دیواری به تعویق می افتد و به آینده بسیار دور موکول می شود .

3-پو شاندن دیوارها با کاغذ دیواری بسیار آسان است.

کار کردن در پروسه رنگ آمیزی با چکه کردن و ترشح رنگ ، باعث ناراحتی و آزار می شود . در طی پوشاندن دیوارها با کاغذ دیواری در صورتیکه زمانی چسب چکه می کند (برای مثال به چوب و یا کنار پنجره ای پاشیده شود) ، به آسانی می تواند با یک اسفنج مرطوب پاک شود .

4-سرعت اجراء برای پوشاندن دیوارها بالا می باشد.

همه کارها وقتی که کاغذ دیواری آویزان گردید- تمام شده است .شما وقتتان را ذخیره کرده اید، برای مثال منتظر خشک شدن رنگ در رنگ آمیزی دیوارها نمی شوید.

5-کاغذ دیواری ها همیشه رنگ درستی دارند.

هنگامی که در رنگ آمیزی دیوارها ، رنگها رابا هم مخلوط می کنیم ، همیشه ممکن است یک اختلاف خفیفی در رنگها وجود داشته باشد و رنگهای روی دیوار اغلب ، متفاوت به نظر برسند ،از آنچه شما در فروشگاه انتخاب نمو ده اید. ولی هنگامیکه شما کاغذ دیواری راروی دیوار آویزان می کنید ، همان رنگی است که انتخاب نموده اید .

6-کاغذ دیواریها جو خاصی را ایجاد می کنند.

کاغذ دیواری ها راه ساده و اقتصادی هستند که با دکوراسیون داخلی می توانند بطور کامل هماهنگ گردند.رنگها ی انتخابی کاربری ، الگو و ساختار ها روی هم رفته یک تصویری را تولید می کند که یک جو هماهنگی را در هر اطاق خلق می نمائید .

7-کاغذ دیواری ها حالتی از زندگی را بیان می کنند.

کاغذ دیواری انتخاب شده توسط شما بیانگر پویش زندگی و نشانه طرز برخورد و گرایش شما در زندگی است.

بسته به شخصیت شما ، شما می توانید فطرت و طبیعتان و الویت ها یتان را در هر اطاق از طریق رنگ ها ، الگو و ساختار ها نشان دهید .

8-کاغذ دیواریها یک اطاق را مجزا و شخصی می سازند.

تنوع گسترده کاغذ دیواری ها این امکان را به شما میدهد که با استفاده از طرحهای غیر قابل شمارش و نامحدود محیط زندگی خود را هماهنگ با اطاق ، مبلمان و دیگر قسمتهای فضا بصورت منحصر بفرد بیافرینید

———–

داستان کاغذ دیواری

تاریخچه کاغذ دیواری در واقع از چین باستان آغاز می شود. برای این ادعا می توان 2 دلیل را مطرح نمود: 1- چینی ها مخترع کاغذ بودند. 2- چینی ها کاغذ برنج را 200 سال پیش از میلاد بر دیوارهای خود می چسباندند. گفته می شود که در قرن 8 میلادی یک زندانی چینی راز کاغذ را بر عرب ها فاش نمود که در نتیجه آنها نیز دانش کاغذسازی را به اروپا منتقل نمودند. پس از آن بسیاری از اروپائیان متمول به هنرمندان سفارش کاغذهای نقاشی شده در ابعاد وسیع را جهت نصب بر دیوارهای منازل خود می دادند، اما کاغذ دیواری واقعی با پیدایش صنعت چاپ متولد شد.

در دوران رنسانس، کاغذ دیواری که با استفاده از تکنیک چاپ کلیشه چوبی تولید می شد، در میان اشراف اروپا محبوبیت یافت. از زمان قرون وسطی، طبقه تراز اول جامعه عادت به نصب فرشینه های تزئینی بر دیوارهای منازل خود داشتند. این فرشینه های تزئینی هم به اتاق رنگ می داد و هم به عنوان لایه ای عایق میان دیوار سنگی و فضای داخلی عمل می کرد و در نتیجه گرمای درون اتاق را حفظ می نمود.

با اینهمه این فرشینه ها بسیار گرانقیمت بودند. از اینرو تنها افراد فوق العاده ثروتمند توانایی تهیه آن ها را داشتند. طبقه نیمه مرفه که یا به دلیل قیمت گزاف و یا جنگ هایی که تجارت بین المللی را متوقف می کرد توان خرید این فرشینه ها را نداشتند، برای روح دادن به اتاقهایشان به کاغذ دیواری روی آوردند.

کاغذ دیواری های اولیه طرح هایی مشابه تصاویر فرشینه ها داشتند و گاهی اوقات ورقۀ بزرگ کاغذی همانند فرشینه ها به صورت آزاد بر روی دیوار نصب می شد و گاهی نیز همچون سیستم امروزی آنرا بر دیوار می چسباندند. معمولا تصاویر چاپی به جای آنکه قاب شده و بر دیوار نصب شوند، بر دیوار چسبانده می شدند و احتمالا ابعاد بسیار بزرگ این تصاویر چاپی که چند ورقه ای نیز بودند صرفا به منظور چسبانده شدن بر دیوار تولید می شدند.

برخی از هنرمندان سرشناس چنین آثاری خلق می کردند. از جمله “آلبرشت دورر” که هم در زمینه چاپ تصاویر بزرگ و هم چاپهای تزئینی جهت آویختن بر دیوار فعالیت می کرد. بزرگترین تصویر چاپی “طاق نصرت” بود که به سفارش مکسیمیلیان اول امپراطور روم مقدس در سال 1515 چاپ و تکمیل شد. این کاغذ دیواری ابعاد عظیم 3.57 در 2.95 متر را داشت و از 192 ورق کاغذ تشکیل شده بود و در چاپ دوره اول آن 700 کپی از آن تولید شد تا پس از رنگ آمیزی دستی، در قصرها و به خصوص سالنهای اجتماعات شهری آویخته شود.

نمونه های اندکی از الگوهای تکرار شوندۀ کاغذ دیواری های اولیه به جا مانده است، اما تعداد زیادی از کلیشه های اصلی که نمایانگر الگوهای تزئینی آن زمان می باشند هنوز هم در دسترس است. انگلستان از کشورهای پیشرو در صنعت کاغذ دیواری محسوب می شود. قدیمی ترین نمونۀ به جا مانده از کاغذ دیواری در انگلستان که در لندن به چاپ رسیده بوده به سال 1509 برمی گردد.

استفاده از کاغذ دیواری بعد از دوران تکفیر هنری هشتم از سوی کلیسای کاتولیک بسیار رایج شد، زیرا این امر موجب قطع روابط سایر کشورها با انگلستان و در نتیجه جلوگیری از صدور فرشینه به آن کشور شد. از آنجا که انگلستان خود در تولید فرشینه مهارتی نداشت، اشراف و نجیب زادگان به کاغذ دیواری روی آوردند. در دوران حکومت الیور کرامول تولید کاغذ دیواری از سوی دولت مذهبی عملی بیهوده به شمار آمد و متوقف شد اما با بازگشت چارلز دوم دوباره متمولین متقاضی کاغذ دیواری شدند.

حکومت کرامول، فرهنگی کسالت بار را بر مردم تحمیل کرده بود، از اینرو پس از مرگش مردم به خرید وسایل خانگی رفاهی که در دوران وی ممنوع شده بود روی آوردند. در اواسط قرن هجده (18) بریتانیا به اولین تولید کننده و صادر کننده کاغذ دیواری در اروپا تبدیل شده بود.

در اوائل قرن نوزدهم با توسعه چاپ توسط نیروی بخار، تولیدکنندگان کاغذ دیواری در انگلستان موفق به تولید انبوه آن شدند که این امر به کاهش قیمت و در نتیجه قابل خرید شدن آن توسط طبقه متوسط انجامید. در آن زمان کاغذ دیواری به عنوان وسیله ای ارزان و موثر جهت روح بخشیدن به اتاقهای تاریک و تنگ طبقه کارگر از محبوبیت ویژه ای برخوردار شد. با شروع قرن بیستم کاغذ دیواری یکی از رایج ترین اقلام مورد استفاده در منازل دنیای غرب گردید.

ورود این محصول به ایران به دوران حکومت ناصرالدین شاه قاجار بازمی گردد. وی که علاقه ای خاص به شیوه های معماری و هنر مغرب زمین داشت، در زمان نوسازی کاخ گلستان با پوشاندن دیوارهای آن کاخ توسط کاغذ دیواری های وارداتی از زمره نخستین افرادی شد که باب ورود این محصول به ایران را گشودند.

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا